Ez a világ legizgalmasabb és egyben legjobb autója is

Ez a világ legizgalmasabb és egyben legjobb autója is

hirdetés
A Top Gear a világ legismertebb autós szaklapja, az autóipar véleményformáló médiuma.
Ha ők azt mondják valamire, hogy nincs annál jobb, akkor nincs. Márpedig az Ioniq 5 N-re szó szerint ezt mondták.
Már pusztán a döntésért elismerést érdemelne a Hyundai, hogy megépítette elektromos sportautóját, az Ioniq 5 N-t, amely nemcsak a klasszikus hot hatch családi sportautók új generációját vezeti be, hanem az elektromobilitásban rejlő, eddig kiaknázatlan lehetőségekre is felhívja a figyelmet.

Ha az Ioniq 5 N egy közepesen sikeres próbálkozásnak bizonyult volna, alighanem akkor sor is került volna erre a vállveregetésre, csakhogy nem ez történt: az eddigi visszajelzések szerint az autó minden várakozást felülmúlóan szórakoztató és sokoldalú.

Valahogy így gondolhatták a brit autós szaklapból médiajelenséggé fejlődött, világszerte meghatározó tudást és szakértelmet képviselő Top Gear szerkesztői is, amikor Év Autója-szavazásukon a Hyundai fenomenális ötajtósának nyújtották át a koronát.
A Top Gear Car of the Year díjat két dolog teszi hitelessé. Az egyik, hogy az újságírók a szerkesztőségben megfordult tesztautókkal szerzett személyes tapasztalatok alapján választják ki az év legjobbját – ez önmagában még nem is olyan különleges, hiszen a zsűri tagjai a világ legtöbb Év Autója szavazásán beülhetnek az elődöntőbe került autókba. Viszont a Top Gearnél nincsenek korlátok, szabályok és megkötések: aminek legalább három kereke van, az eséllyel indulhat az év legjobbja címért.
Így aztán 2023-ban százmilliós luxusautó, egzotikus hipersportkocsi, apró közúti játékszer és vékony pénztárcára tervezett népautó is bekerült a legvégső körbe – sőt, a végtelenné nyúlt várakozásnak hirtelen véget vetve még a Tesla Cyberster is nehezítette a döntést. Egy ilyen sokszínű mezőnyben pedig csak úgy győzhet valaki, ha mindenben, de tényleg mindenben a legjobb – ezt pedig 2023-ban a 641 lóerős, összkerékhajtású Hyundai Ioniq 5 N mondhatta el magáról.
„A Hyundai mérnökei eredetileg arra törekedtek, hogy az IONIQ 5 N a benzines autók vezetési élményét adja vissza, ám időközben rabul ejtették őket a villamosításban rejlő lehetőségek.” – indokolta a döntést Paul Horrell szerkesztő és zsűritag. „Az elektromos járművek digitális világának előnyeit kiaknázva az autó számos paraméterét szabályozhatóvá tették. Ennek köszönhetően közúton és versenypályán egyaránt olyasmire képes, amire nem számítanánk egy nagy méretű villanyautótól… Megdöbbentő mértékben teljesít túl minden elvárást. Szó sincs arról, hogy ’villanyautó létére’ volna élvezetes: hatalmas élmény, pont. Új fejezetet nyit az elektromos autók, és ezzel az egész autózás történetében is."
Az Ioniq 5 N három év alatt a második sportos Hyundai, melyet a Top Gear szerkesztői a vállukra emelnek: 2021-ben az akkor vadonatúj i20 N nyerte el az Év Autója címet. A márka hazai vásárlóinak nem kell választaniuk a két díjnyertes modell közül: mindkettő megrendelhető a CarNet Autó-Forrás veszprémi márkakereskedésében.