peugeot-ec01-crossover-kerekpar

Peugeot eC01 Crossover kerékpár

hirdetés

A Peugeot újraálmodta a kerékpárt

Kevés logikusabb evolúciós forma létezik a kerékpározás világában, mint az elektromos rásegítésű városi kétkerekű. Amikor pedig azt gondolnánk, a gyártók már mindent kihoztak ebből a formátumból, a Peugeot fogja magát, és megépíti az eC01 Crossovert.

Két kerék és váz, hajtás és kormány: a laikus aligha tudja elképzelni, mi újítani való lehet egy kerékpáron. Igaz, ami igaz, az 1890-es évek óta nem sokat változott a drótszamár szerkezete – ha valahol, hát a Cycles Peugeot-nál tudják, hiszen az 1882 óta működő gyár aktívan hozzájárult a modern bicikli kialakulásához. Az alapelv lehet persze 130 éve azonos, ám időről időre születnek megoldások, amelyek meglepő kombinációkba rendezik, és ezzel új funkcionalitással ruházzák fel a bevált megoldásokat.

Ilyen a Peugeot eC01 Crossover is, amely a francia márka három sikeres szériájának előnyeit gyúrta össze egyetlen olyan termékben, amely nem hagy támadási felületet.
Az eC01 típusnév valójában betűszó, amely elektromos, városi, felső kategóriás modellt jelöl. Ehhez társul a Crossover karakter, amelyet tavaly nyáron Trekking kerékpár-családján (eT01) vezetett be a Peugeot, és amely a márka szabadidő-autóinál megismert erényeket, a sokoldalúságot, a robusztusságot és a dinamizmust viszi a csomagba. Míg az első pillantásra nagyon hasonló eC01 PowerTube D9 modell vázában 400 wattórás akkumulátor rejlik, a Crossover modell kapacitását 25 százalékkal megnövelték. Az ebből adódó, 120 kilométeres hatótávolság azt jelenti, hogy ha naponta kerékpározunk be lakóhelyünktől 10 kilométerre fekvő munkahelyünkre, a hétvégi kirándulásra még mindig marad 20 kilométernyi támogatás, mielőtt töltőre csatlakoztatnánk a kerékpárt. Ez utóbbi egyébként kényelmesebb, mint valaha, mert az akkumulátor a vázcső felső részén kapott helyet, így menet közben nem lesz piszkos, tehát kényelmesebben kezelhető.
A nagyobb akkumulátorhoz nagyobb motor is társul, ám itt nem 25% a különbség: a Bosch Performance CX olyan, mintha a Peugeot 508 PHEV modellek 220 lóerős hajtásláncát szerelnénk be a Rifterbe (nem is olyan rossz ötlet egyébként!). A terep-versenykerékpárokhoz kifejlesztett villanymotor 63 Nm forgatónyomatéka ellenállhatatlanul viszi előre a kerékpárt, akár a legmeredekebb emelkedőkön is. A tervezők arra is figyeltek, hogy egy sokoldalú városi bicikli nem csak közlekedési és szabadidős jármű, sokan bevásárlásra is vele indulnak. Ha rendesen megpakoljuk, és tolni kényszerülünk, a villanymotor ebben is segít: külön sétálóüzemmódban tehermentesíti a gyalogló vezetőt.

Gondtalanul ergonomikus, mélyre húzott váz, biztonságos és kényelmes, függőleges üléspozíció, erőteljes és hosszú üzemidejű elektromos segédhajtás: az eT01 Crossover ellenállhatatlan dinamizmusát az eC01 stílusával és komfortjával ötvöző Peugeot eC01 PowerTube Crossover a modern városi közlekedés tökéletes szereplője, kifinomult rosszfiú vagy vagány úrhölgy, ahogy tetszik. De persze még ez sem minden, hiszen a Cycles Peugeot tervezői a sztenderd 42 mm helyett 57 mm széles abroncsokkal szerelték fel a három vázméretben megvásárolható modellt, így sem csatornafedél, sem járdaszegély, sem kavicsos ösvény nem állhatja útját.