Image

Peugeot újrahasznosítás

hirdetés

A Peugeot a holnapért, már ma

Az elkövetkező években az autóipar fontos kérdése lesz a járművek újrahasznosítása. A Peugeot márka már ma elkötelezett amellett, hogy optimalizálja az erőforrások felhasználását, gyártófolyamatába integrálja a zöld és az újrahasznosított alapanyagokat. A cél: ezeknek a csatornáknak a bővítése és fenntartása, s ezzel az ökológiai lábnyom csökkentése.
Reális becslések szerint 2060-ra tízmilliárd ember él majd a Földön. Az OECD előrejelzése szerint a különböző gyártási folyamatokban felhasznált alapanyagok mennyisége megduplázódik, a növekedéssel csak így lehet lépést tartani. Ez a duplázódás a környezetre gyakorolt nyomást is megkétszerezi. Mindez komoly kihívás elé állítja az autóipart is, amely a fenntarthatóságra a természetes erőforrások észszerű használatával, illetve a gépkocsik életciklusának optimalizálásával tudja a legnagyobb hatást gyakorolni. A gyártók igyekeznek minél nagyobb társadalmi felelősséget vállalni, a rizikófaktorokat csökkenteni, a gyártási költségeket kontrollálni.
A termékfejlesztés során a Peugeot újrahasznosítási stratégiáját két fő elemre alapozza, a fenntartható tervezésre és az anyagok, így a gépkocsik életciklusának fejlesztésére. A kérdést holisztikusan kezelve kilépnek a motortérből, és autóik minden pontján, a passzív elemeknél is a fenntarthatóságra koncentrálnak. A márkánál a felelősségtudatosság már a beszállítói láncnál megjelenik. Alapelv az emberi jogok, a környezeti és etikai viszonyok tiszteletben tartása, amely aztán a gyakorlatban is testet ölt, méghozzá a fejlesztés, a gyártás és az újrahasznosítás fázisában egyaránt.
Az új autók esetében már a tervezés fázisától kezdve tartják magukat saját előírásaikhoz, a kész gépkocsiknak olyan újrahasznosított anyagokat kell tartalmazniuk, amelyeket maga a gyártó nemcsak minősített, de élettartamukat is előre meghatározta. Csak így lehet ugyanis felelősségteljesen kezelni a hulladékká vált termékeket, különös tekintettel az elektromos autókra és akkumulátoraikra.
A gyártási folyamatok újragondolásának végeredménye a vásárlók számára is megtapasztalható módon jelentkezik. Pontosabban éppen hogy nem tapasztalható módon. A természetes anyagok ugyanis olyan minőségben váltják ki a szintetikusakat, hogy a gépkocsi minden tulajdonsága, a használat élménye változatlanul a legmagasabb nívót képviselje. A legújabb Peugeot-modelleknél mindez fokozott hangsúllyal jelenik meg. A 208 és 2008 modellprogramokban mintegy 40, a középkategóriás 508-asnál kétszer ennyi alkatrész érintett: üvegszálak helyett kenderszákkal találkozunk például a műszerfal megerősítéseinél vagy a légbefúvó csövekben. Ez kiválóan ellenáll a hőnek, az ultraibolya sugárzásnak, a páratartalomnak, ráadásul könnyebb is szintetikus elődeinél. Az aerodinamikai elemek, a lökhárítók és a pótkerék öble túlnyomórészt újrahasznosított polipropilénből, a dísztárcsák és a szívócsövek újrahasznosított poliamidból készülnek. Jól jelzi az erőfeszítések súlyát, hogy az újrahasznosított és a természetes anyagok használata immár eléri a 30-31 százalékot – soha nem volt még ilyen magas ez az arány.