Peugeot Sport Hibridek

Peugeot Sport Hibridek

hirdetés

Kizöldül a motorsport a Peugeot-nál.


Afelől ma már senkinek nincs kétsége, hogy az autóipar jövője elektromos.
Márpedig ha az utcán villamosított autókkal közlekedünk, a motorsportban sem adhatjuk alább…
A motorsportnak mint műfajnak csak akkor van jövője, ha elektromos. A villamosított utcai autók mellett hiteltelen és értelmetlen volna egy belső égésű motorral hajtott versenyautó.

Ezt nem mi mondjuk, hanem Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója, és lássuk be, igaza van.

A motorsport ugyanis nemcsak látványosság, szórakoztató erőpróba, hanem tesztlaboratórium is, ahol rohamtempóban fejlesztik és élesben tesztelik azokat a technológiákat, amelyek később a sorozatgyártású modellekben köszönhetnek vissza.

A motorsport egyben kirakat is, amely hősökké magasztalja az átlagembereket – pontosabban az átlagos autókat.
A Peugeot 205 T16 ralisikerei nyomán európai fiatalok tízezrei vágyakoztak a tüzes, mozgékony 205 GTI után, a dízelmotoros Peugeot 908 négy Le Mans-i diadala megerősítette az ügyfelek bizalmát a HDI motorok iránt, most pedig, amikor a környezettudatosság és a széles körű támogatások világszerte egyre inkább magától értetődő választássá teszik a részben vagy teljesen elektromos közúti járművek használatát, jót tesz az ügynek, hogy a Peugeot 2022-től hibrid versenyautóval tér vissza a hosszútávú világbajnokságba (WEC).
A 675 lóerős, összkerékhajtású versenyautó, amelynek kötelező homologációs példányai a nagyközönség számára is elérhetők lesznek, egyszer és mindenkorra eloszlatja a hibrid technológiákkal kapcsolatos kételyeket. A Hypercar kategória újonca az élő bizonyíték arra, hogy a hibridek nem lomha, komfortra hangolt jószágok. Persze aki vezetett már Peugeot hibridet, az tudta, mennyire tévesek ezek a képzetek.
A hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt 508-as szedán és kombi, illetve 3008-as szabadidőjármű hajtásképlettől függően 225, illetve 300 lóerővel gondoskodik a dinamikus, ugyanakkor környezetileg felelősségteljes közlekedésről: az akár 5,9 másodperces gyorsuláshoz (0-100 km/óra) 29 g/km CO2-kibocsátás társul egyazon autón belül. És ez még semmi: a piacra lépés határán áll a Peugeot 508 PSE.
A név a Peugeot Sport Engineered kifejezés rövidítése, az autó pedig tökéletes átmenetet képez a márka utcai és versenyautói között: a valaha létezett legerősebb közúti Peugeot 360 lóerős teljesítményéhez szélesebb nyomtáv és nagyobb féktárcsák társulnak, az álló helyzetből 100 km/óráig mért 5,2 másodperces gyorsulási képességre pedig az első doblemezen (kombi) vagy a C oszlop előtti háromszögben (szedán) elhelyezett, élénksárga oroszlánkaromnyomok emlékeztetnek.
Mindez szép, mondhatják most az igazán elhivatott rajongók, de mi lesz a GTI-vel? Nos, korábban idézett interjújában erről is szót ejtett Imparato igazgató úr, és ha konkrét ígéretet nem is tett, szavai több mint bizakodással töltik el az autózás szerelmeseit: „…a PSE nem azonos a GTi-vel, mivel nem ugyanazt a felhasználói élményt nyújtják. […] Most azon dolgozunk, hogy megalkossuk a jövő GTi-jét. Viszont egyetlen olyan modell van csupán, ahol létjogosultsága volna egy ilyen típusnak, és ez a 208-as – akár villanymotorral...”