Bemutatkozik az 508 PSE

Bemutatkozik az 508 PSE

hirdetés

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERD


Mi vagyunk a PEUGEOT SPORT ENGINEERED, a PEUGEOT csúcsteljesítményekért felelős különítménye. Célunk, hogy új értelmet adjunk a teljesítmény fogalmának, azzal, hogy olyan elektromos hajtásokat alkotunk, amelyek eddig soha nem látott, intenzív vezetési élményt nyújtanak. Új korszakot nyitunk, melyben a kilowatt a király. A kilowatt, amely a valaha volt legnagyobb teljesítményt és nyomatékot szállítja.
Image
Nem járunk kitaposott ösvényeken, nem lépünk senki nyomdokaiba. Saját örökségünk, saját szenvedélyünk, saját tudásunk vezet bennünket. Mi mindannyian, most újra tanulni tanulunk. Újraindítjuk a versenyt, új technológiákat vetünk be, új területeket hódítunk meg.

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED első modelljét mutatja be.

A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, az elnevezésével élve a Neo-Performance-ot.

Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:
  • olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC,
  • 2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp),
  • 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).
Egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC szériába, pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Image
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.

A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány történelminek számító adat:
  • Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
  • 1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
  • Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
  • Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).
Image
A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 alvázát, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:
  • optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
  • alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
  • a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
  • a 20 collos keréktárcsákra Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja.
A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.

Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:
  • Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.
  • Comfort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,
  • Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,
  • Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.
  • 4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.
Image
Image
A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet szituációihoz rugalmasan alkalmazkodnak:
  • szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt,
  • 16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
  • 32 amperes Wallbox segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.
  • A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban (elérhetőségük piaconként eltérő lehet).
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak. A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell alvázának beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.

A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, stb.

Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.
Image
A „confort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.
Image
Image
Image
A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta:
  • elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
  • oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós változaton a C-oszlopon, az SW változaton az első sárvédőn,
  • hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor,
  • 20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féktárcsák.
  • Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED Franciaországban, Mulhouse-ban készül, és – országtól függően – 2020 októberének közepétől lesz előrendelhető. Magyarországra várhatóan 2021 első felében érkezik.