alfa-155-red

30 éve kezdődött az Alfa 155-ös gyártása

hirdetés
2022-től akár már OT-rendszámú Alfa 155-ösöket is láthatunk a magyar utakon, ugyanis 30 éve, 1992-ben kezdték gyártani ezt a modellt. A 155-ös később rendkívüli sikereket ért el az autósportban, amelyre a márka rajongói máig emlékeznek.
Az Alfa Romeo az Alfetta, Giulietta és a 75-ös után a 155-ös modellel folytatta karrierjét a középkategóriában. Az autó a 75-ös után teljesen megújult, új műszaki megoldásokat alkalmaztak: áttértek az elsőkerék-meghajtásra, és hátul is független kerékfelfüggesztést kapott.
Formavilágában az elődjére hasonlított, szögleges, de kissé lekerekített vonalai az emelkedő övvonalon keresztül egy magas hátsó traktusban végződnek. A kisméretű, szigorú tekintetű lámpatestek és az ék forma rendkívül sportos megjelenést adnak az autónak. Így 30 év távlatából is egy kívánatos forma, sok példány napi használatban van még a 155-ösökből, mások pedig már féltve őrzött hobbiautóként futnak.

A 155-ös komoly motorválasztékkal volt elérhető, az 1,7, 1,8 és 2,0 literes Twin Spark motorokon túl 1,9 literes és 2,5 literes turbódízelekkel is kínálták. A legerősebb motor a 164-esből is ismert 2,5 V6-os volt, amelyet máig az egyik legizgalmasabb Alfa motornak tartanak.
Az autó csúcsmodellje nem is a V6-os változat volt, hanem az összkerékhajtásos, Q4 típusjelzésű. A Q4-be a nagysikerű Lancia Delta Integrale hajtáslánca került, a 2,0 literes, 16 szelepes turbómotor 190 lóerős volt. Az autóban három különböző differenciálmű került, egy normál elöl, egy viszkókuplungos középső, és egy önzáró, Torsen rendszerű pedig hátul. Felfüggesztése állítható volt, automata és sport fokozat között lehetett választani. A Q4-es volt a legjobban gyorsuló 155-ös, mindössze 7 másodperc alatt volt százon.
Az autó sportsikerei legendásak voltak. Olaszországban az Italian Superturismo, Németországban a DTM emlékezetes szereplője volt, de a brit és a spanyol túraautó bajnokságban is bizonyított. A 155 GTA és V6 TI versenyautók legismertebb pilótái között volt Nicola Larini, Gabriele Tarquini, Alessandro Nannini és Fabrizio Giovanardi.

A 155-ös Alfából 1998-ig összesen 195.526 darabot gyártottak, majd a 156-os Alfa Romeo váltotta le.