Stelvio QV

Stelvio QV

Sportautókat megszégyenítő SUV.


Egy szabadidő-autó módosított Ferrari-motorral, és megdöbbentően jó vezetési élménnyel.

A Stelvio QV-val olyat húzott az Alfa, amire egyáltalán nem számítottunk. Páratlan a kategóriájában.

Egy SUV, ami letépi a fejed. Egy családi autó, ami úgy tapad az M0-felhajtó éles kanyarjában, mintha egy sportkocsi volna. Ott virít az Alfa Romeo-jel elöl, oldalt pedig a négylevelű lóhere – a quadrifoglio verde (QV). A 4C-t a családi autóval kilőttük, és nem, nem is a Guilia modellről van szó. A tudathasadásos Stelvio Quadrifoglio a megoldás, amiről korábban leginkább csak azt tudtuk, hogy jó ideig a legfürgébb SUV modellként tartotta a rekordot a Nürburgringen (7:52) – amíg a Mercedes meg nem döntötte azt.
Image
Image
Egy erős és sportos SUV. Jó, gyakorlatilag minden prémiummárkának van ilyen a kínálatban, akkor ez miért különleges? Azért, mert ez tényleg úgy mozog, úgy szaggat, olyan hangélményt nyújt, mint egy igazi sportautó. Volt némi segítsége hozzá a rokonságból, az orrában ugyanis egy erősen módosított Ferrari-motor dübörög. Meglepődni nem szégyen, mi is azt tettük.

A visszapillantók árnyékában nagyra nőtt négylevelű lóherék mellett elég sok árulkodó részlet van a legizmosabb Alfa szabadidő-autó külsején. Ott van mindjárt a négy 20 col méretű könnyűfém felni, amelyek alig töltik ki a méretes sárvédőíveket, de így is gyönyörűek és mívesek, és láttatni engedik a hatalmast féktárcsákat és a sárga nyerget maguk mögött. Utóbbi szín 160 ezer forintos felárat jelent a feketéhez képest, de nem ez a szokatlan, hanem az, hogy felniből ez az egy van, hiába csapjuk ki az asztalra a vastag bukszát.
Image
Image
A 4,7 méter hosszú Stelvio Quadrifoglio eleje és hátulja is magáért beszél, nehéz eldönteni, honnan dögösebb. Elöl a hatalmas pajzs alakú hűtőrács mellett egyedi lökhárítókat kapott a Quadrifoglio, a géptetőt pedig szolid, de annál árulkodóbb karbon szellőztetők díszítik. Hátulról már álló helyzetben is hangosnak tűnik a lökhárítóba integrált, oldalanként két-két, egymáshoz képest eltolt magasságban kivezetett kipufogóvégződés. Tökéletes látvány bármely napszakban.

Az ülések elképesztően jól néznek ki az utastérben, igaz, ezért a látványért 1,2 millió forintot kell fizetnünk – ennyit érnek a Sparco karbonülései. Az, hogy a Sparco gyártó, csak a konfigurátorból derült ki, a karbon viszont kiszúrja a szemünket, mert az ülés egész odalát és háttámlát is kizárólag az borítja hátulról. Elképesztően jól mutatnak, és ha nem vagyunk nagyon túlsúlyosak, akkor szeretni is fogjuk őket, mert kellően jól tartanak. A hátsó sorban oldaltartás nincs sok, de az üléspozíció kellemes itt is, akárcsak a helykínálat. A csomagtér is használható méretű egy sportautóhoz képest: 499 literről 1600-ig bővíthető.

Nem mondhatjuk az Alfára, hogy spórolt volna a karbonborítással, mert találunk belőle még az ajtón a kilincsek körül elöl és hátul is, keresztben a műszerfalon, a fél középkonzolt is az borítja, sőt, 170 ezer forintért még a bőr és Alcantara borította kormány alsó részét is.

Ezeket leszámítva egyetlen dolog van még az utastérben, ami a jolly joker is egyben: a két óriási méretű, igazi alumíniumból készült váltófül a kormány mögött. Ekkora méretet tényleg csak igazi sportautókban látni: mindegy, mekkora a kormányszög, vagy mekkora erővel kapaszkodunk egy-egy kanyarban, ezzel nem lehet elhibázni a váltást. És miután kipróbáltuk, nem is akarjuk másra bízni azt.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/07/10/teszt-alfa-romeo-stelvio-qv/