Puma Ecoboost

Puma Ecoboost

A Ford 17 éve hibernálta a Puma márkanevet.


Annyira új még a Ford új, cuki kis crossovere a Puma, hogy igazi, nemzetközi bemutatója sem volt eddig, vezetni meg még szinte senki nem vezethette. Mi is csak pár napig kaptuk meg, Gajdán Miklós Év Autója zsűritag, és Általános Tudós kollégánk révén. Ő az:

Szóval itt a legújabb Ford, amely a jól csengő Puma nevet használja. Amikor 17 évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy eltűnik a Puma név, senki nem gondolta, hogy egyszer mégis feltámad és hogy a 2019-es változat ilyen távol áll majd az elődtől. Ennyi idő alatt sokat változott a világ, megváltoztak az igények is, így a korábbi cuki sporkupéból városi crossoverré puffadt a modell 17 évnyi tetszhalottsága alatt. Mert most ez kell a népnek.
Image
Image
Az új Ford crossover alapjait amúgy a Fiesta adja, de a Puma 4186 milliméteres hossza 146 mm-rel nagyobb a Fiestánál, 1805 mm-es szélessége 71 mm-rel több, 1537 mm magassága pedig 54 milliméterrel haladja meg a Fiestáét. Tengelytávja 2588 mm, ami 95 mm-rel hosszabb az alapot adó modellénél. Külseje amellett, hogy tökéletesen passzol ahhoz, amit ma divatosnak tartunk, és még egy kicsit cuki is. Főleg a nagy, tágra nyílt bociszemek tehetnek erről, amibe még a nappalifénycsíkok is belenyúlnak innen onnan. Szemből a nagy, lekerekített hatszögletű hűtőmaszk és a ködlámpák környéke, oldalról pedig a fura, a karosszéria tömbjétől finom fekete vonallal elválasztott A-oszlop izgalmas.

Mivel a nálunk járt Ford Puma a legcifrább felszereltségű változat, annyira nem meglepő, hogy a belseje is egész csinos. A kárpitok textúrája, mintája önmagában is klassz, amin a piros díszvarrások még finomítanak egy kicsit. Az anyaghasználat vegyes, sok a puha süppedős felület, de a kemény, olcsóbbnak tűnő műanyagokból szintén akad elég sok a Puma-ban. Műszerfala ennél a felszereltségi szintnél már teljes egészében digitális, amely a kiválasztott vezetési módhoz – normál, takarékos, sportos, terep illetve téli üzemmód közül lehet választani – igazodva változtatja a dizájnt és a színösszeállítást is. Van még benne egy jó helyre, egész magasra telepített érintőképernyős kijelző, amely a Fordos hagyományokhoz híven nem tud magyarul. Ami nem akkora dráma, hiszen így legalább nem kell béna félrefordításokon bosszankodni.
Image
Image
Vannak még érdekes, ebben a méretkategóriában nem igazán megszokott extrák is, a fűthető szélvédő, -ülés, -kormány trión kívül ilyen a vezeték nélküli telefontöltési opció is, csakúgy, mint a motoros, láblendítéssel is vezérelhető csomagtérajtó nyitás, zárás. USB csatlakozóból kettőt sikerült felfedezni, aki ennél több eszközt táplálna autózás közben, az használhatja a 12 voltos csatlakozókat is, megfelelő adapterrel. Kormánya is jól sikerült darab, príma fogású, alul lapított, és teleszórták gombokkal is. Igaz, ezek nem túl szerencsések, mert amellett, hogy egy kupacban vannak, egyformák is, így nem lehet őket vakon kezelni, hanem le kell pillantani rájuk vezetés közben.

Elöl tágas, kellemes a Puma belseje, hátul viszont már szűkül a hely, a lábtér még határeset 190 centivel, a fejtér viszont kellemetlenül alacsonyan van, de 185 centiig azért biztos fájdalommentesen használható. Klassz dolog, hogy van benne tisztességes világítás, ami az amúgy feketébe öltöztetett belsőt képes szépen bevilágítani.
Ha egy kicsit még hátrébb megyünk, akkor jön a Ford Puma másik nagy húzása, a remekül variálható, nagy befogadóképességű csomagtartója. Kezdjük azzal, hogy alapállásban is nagy, 456 literes, de persze le lehet dönteni a hátsó ülések háttámláját és a sík rakfelületet, amelybe az egy méter széles dolgok is beférnek.

Van dupla, könnyen felhajtható és rögzíthető padlója. Csak egy nagy baj van: nincs benne pótkerék, de defektjavítót sem találni a csomagtartó mélyén. Viszont van helyette egy 80 literes, 50 kg-ig terhelhető gigantikus csempészrekesz is, amiben akár a mama kedvenc, aggastyán fikuszát is el tudjuk vinni. Állítva. De nyáron gyerekmedenceként is bevethető, télen meg tárolhatjuk benne a karácsonyi pontyot is. Ja, van az alján kihúzható dugó is.

Motorválasztéka egész szerény, mindössze egyetlen, háromhengeres, részterhelésnél akár kéthengeresként is működő, turbós benzinmotorral kapható a Puma, igaz, ebből van 125 és 155 lóerős változat is, aminek 48 voltos mild hibrid rendszer is besegít. A hibrid hajtás városi használat mellett 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelenthet. Fékezés közben 11,5 kW-os indítómotor/generátor egység gondoskodik arról, hogy a mozgási energia egy részét megmentse és a cseppnyi akkumulátorban elraktározza későbbre. Váltóból szintén egyszereplős a kínálat, csak hatfokozatú, kézi váltóval rendelhető a Ford.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/11/23/ford-puma-10-ecoboost-teszt/