Takarékos vagy brutális Transitot szeretnél? Megkaphatod!

Takarékos vagy brutális Transitot szeretnél? Megkaphatod!

hirdetés
Jóformán egyszerre mutatott be két modellújdonságot a Ford Pro. Az egyik azok számára izgalmas, akik környezetbarát módon szállítanák az árut, a másik pedig azoknak, akik minél gyorsabban célba juttatnák a küldeményeket.
A Ford Pro az egyik legsokoldalúbb modellkínálattal rendelkezik a könnyű haszonjárművek európai piacán.

Nemcsak azért, mert többféle méretben és irányultsággal kínálnak áruszállító, kombi és személyszállító kiviteleket, hanem mert választékukban igazán különleges elvárásokra is találni ajánlatot, legyen szó kempingbuszokról vagy munkavégzést segítő szolgáltatásokról.

Ezúttal két olyan típusról szólunk, amelyek egy képzeletbeli skála két végpontján helyezkednek el: egyikük rendkívül takarékosan és környezettudatosan üzemeltethető, a másik pedig örömmel veszi, ha az utolsó lóerőt is kitapossuk belőle.

Ford Transit Connect PHEV


A Transit Connect a Ford Pro szerteágazó modellcsaládjának utolsó tagja, amely a villamosítás áldásaiban részesült.
A modell továbbra is kapható 102 vagy 122 lóerős turbódízel erőforrással, ám az új, hálózatról tölthető hibrid (PHEV) hajtáslánc potenciálisan sokkal nagyobb megtakarításokat, no meg egy sor járulékos előnyt hozhat a felhasználóknak, az adókedvezményektől kezdve a behajtási korlátozások alóli mentességen át az ingyenes parkolásig. Mindezek piacfüggő előnyök, a műszaki tartalom viszont univerzális: az 1,5 literes EcoBoost benzinmotort nagyfeszültségű akkumulátorral és villanymotorral társító egység legnagyobb rendszerteljesítménye 150 lóerő, a kombinált forgatónyomatéki csúcs 350 Nm.
Amivel kiemelkedik a konnektoros hibrid járművek mezőnyéből a Ford Transit Connect PHEV, az az akár 110 kilométeres tisztán elektromos hatótávolság – a maximális forgatónyomatéki érték ilyenkor is a vezető rendelkezésére áll, így városban dinamikusan mozoghat akár 770 kilogrammnyi hasznos terhével – mindennemű káros anyag vagy zaj kibocsátása nélkül.

Az akkumulátor 11 kW-os váltóáramú vagy akár 50 kW-os egyenáramú töltés fogadására alkalmas; utóbbi lehetővé teszi, hogy rövid időn belül ismét munkára készen álljon a jármű – anélkül, hogy be kellene indítani benzinmotorját.
A hatfokozatú dupla kuplungos sebességváltóval szerelt Ford Transit Connect PHEV a fent említett tisztán elektromos üzem mellett vezethető automatikus hibrid üzemben, amikor az intelligens vezérlés a pillanatnyi körülmények függvényében dönt az egyik vagy a másik, illetve akár mindkettő erőforrás használatáról. Vegyes elővárosi és belvárosi használat esetén különösen hasznos funkció a töltésmegtartás, ami lehetővé teszi, hogy az akkumulátor energiáját későbbi felhasználásra tartalékoljuk, így pl. a gyorsforgalmi úton benzinmotoros üzemben haladhatunk, a belvárosba érve pedig elektromos használatra válthatunk.
A Transit Connect 2024 nyarától kapható Európában, a plug-in hibrid variáns még az év vége előtt megjelenik a kínálatban.

Ford Transit Custom MS-RT


Szintén az év derekától rendelhető a Ford Pro másik különlegessége, ahol a takarékosság helyett a dinamizmus áll a középpontban.
A Ford Transit Custom MS-RT a Ford hagyományos motorsportpartnerének a munkája, amiből sejthető, hogy nem pusztán optikai vadításról beszélünk. A módosított lökhárítók, a látványos oldalsó kötények és a hátsó diffúzor valós aerodinamikai előnyöket jelentenek, ahogy a hátsó szárny is: ez utóbbit a legmodernebb számítógépes szimulációk alkalmazásával optimalizálták; különlegessége, hogy a kétszárnyú hátsó ajtóval szerelt Transit Custom modellekre osztott kivitelben is megrendelhető.
A szélesített kerékívek alatt 12 mm-rel szélesebb, sportautós, 19 colos kerekek duzzadnak, a speciális könnyűfém keréktárcsák egyenként több mint egy kilogrammal csökkentik a jármű rugózatlan tömegét; a nyomtáv több mint 50 mm-es növelése jelentősen javítja a Transit Custom stabilitását, míg a 235/45 R19 méretű Goodyear Eagle Sport abroncsok remek tapadást (és látványos megjelenést) biztosítanak.
Az utastérben kék öltésekkel díszített, ergonomikus sportülések és középállás-jelzéssel ellátott kormánykerék utal a különleges kivitelre, míg a külső megjelenést látványos sárgászöld és versenykék fényezés, fekete tükörházak és kilincsek, valamint kék féknyergek dobják fel.
És a slusszpoén? A Transit Custom MS-RT az alapmodell összes létező hajtásláncával rendelhető, a 150 lóerős kéziváltós és 170 lóerős automata váltós dízeltől kezdve a 232 lóerős plug-in hibrid egységen át az akkumulátoros elektromos E-Transit Custom MS-RT modellig, amely 285 lóerős, hátsókerék-hajtású konfigurációjával rendkívüli menetdinamikát társít a sportos megjelenéshez (a hétköznapi használat során pedig 100 vagy 160 kW-os, azaz 136 vagy 218 lóerős, csökkentett teljesítményű üzembe kapcsolható.)