dacia-paletta

Soha nem szerették még ennyien a Daciát

hirdetés
Az év első hat hónapján rekordot döntött a Dacia: a magánügyfelek piacán 8,4 százalékos részesedésre tett szert, és ezzel immár a második legnépszerűbb márka egész Európában!
2023 első félévében 345 432 gépkocsit értékesített, és ezzel a tavalyi év azonos időszakához képest 24,2 százalékkal növelte eladásait Európában a Dacia. A négy húzómodell egytől egyig komoly növekedést tudott felmutatni: a városi elektromos Dacia Springből 38 százalékkal, a kisautó Sanderóból 24 százalékkal vásároltak többek a kontinensen, mint tavaly ilyenkor; a Duster 13, a Jogger pedig lenyűgöző 130 százalékkal tudott erősíteni. Ezzel minden várakozásra rácáfolt a Dacia három üléssoros modellje, hiszen ritkán fordul elő, hogy egy új típus a bevezetését követő első éven túl is ilyen mértékű növekedést tudjon felmutatni.
A Dacia számára mindig is a privát ügyfelek szegmense számított „hazai pályának”. Hatalmas eredmény volt, amikor a márka 2022 elején 6,2 százalékos részesedésre tett szert ezen a piacon, és ezzel felléphetett a dobogóra. 2022 végén már minden korábbinál erősebb, 7,6 százalékos volt a márka piacrésze a magánvásárlók körében. Most pedig újabb rekordokat ért el a márka: 2023 első félévének végére piaci részesedése elképesztő 8,4 százalékra emelkedett, és ezzel a második helyre lépett előre a Dacia az európai magánvásárlói piacon.

A Sandero 2017 óta az európai magánemberek első számú választása, és ez 2023 első félévében sem változott. A Dacia Duster ugyancsak biztosan őrzi dobogós helyezését a nem céges eladások terén, ahogy a Spring is a három legnépszerűbb modell között van a villanyautót kereső vásárlók körében. Ami a Joggert illeti, a fent részletezett, megállíthatatlan növekedés meghozta a gyümölcsét: a családi modellből az év első felében eladták a százezredik példányt.
Ami a legnagyobb nemzeti piacokat illeti, a Dacia Franciaországban és Olaszországban az abszolút első számú választás a magánvásárlók körében, és még az importmárkákat jellemzően távolságtartással kezelő német piacon is dobogós helyen végzett a márka az első év első hat hónapjában.
Magyarországon a Sandero 6,6 százalékos szegmensen belüli részesedéssel méretosztályának negyedik legkeresettebb tagja. A Duster (13,4%) erős másodikként szerepel a városi szabadidőjárművek között, a Sandero pedig a kategóriája pedig második legkeresettebb típusa. Ami pedig a Joggert illeti, kategóriájának 67,1 százalékát uralja – a tágas családi autókat kereső vásárlók közül háromból ketten a Daciát választják.