toyota-C-HR-prologue

Uralomra tör a legnépszerűbb szegmensben a Toyota

hirdetés
A karácsony előtti napokban két izgalmas tanulmányautót mutatott be a Toyota. Mindkettővel a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában fog erősíteni a márka.
Az alsó középkategóriás crossoverek Európa magasan legkeresettebb járművei; a kontinensen eladott új autók közel egynegyede sorolható ebbe a méretosztályba. A C-HR évek óta eredményesen képviseli a Toyotát ebben a sikerkategóriában, a 2022 során bevezetett Corolla Cross iránt pedig az értékesítés első napjaitól kezdve rendkívüli az érdeklődés.
Ha minden így maradna, a Toyota akkor is stabil ajánlatnak számítana a szegmensben, az év végén azonban két olyan újdonság előfutára is bemutatkozott, amelyek sorozatgyártásba kerülve még tovább erősíthetik a márka pozícióit.

Az egyik újdonság, hogy megújul a C-HR, az a modell, amely stabilan elhelyezte a Toyotát a kompakt SUV-k piacán, lehetővé téve a RAV4 számára, hogy aktuális generációjával felfelé lépjen, és minden korábbinál tágasabb, igényesebb, kényeztetőbb modellé váljon. A C-HR Prologue néven bemutatott előtanulmány formavilága a gyártó ígérete szerint nagyon is közel áll a leendő sorozatgyártású modelléhez. Ez pedig azt jelenti, hogy a második generációs C-HR nemcsak hű marad az eredeti koncepcióhoz, de magasabb szintre is emeli azt. Még provokatívabb, még fiatalosabb modellre számíthatunk, ami remélhetőleg megőrzi egyedülálló jellemzőjét: a kettő helyett háromtónusú fényezés opcióját.
Az új generációs C-HR műszaki tartalmával kapcsolatban csak egyetlen, ám annál fontosabb részletet közölt a Toyota: a modell második kiadása a hagyományos full hibrid mellett plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Ez vadonatúj piaci lehetőségeket nyit meg a Toyota számára, ugyanakkor nem ez lesz az egyetlen hálózatról tölthető kompakt crossover a márka kínálatában: a C-HR Prologue-gal egyszerre ugyanis bemutatkozott egy akkumulátoros elektromos modell előtanulmánya is.
Az egyelőre bZ Compact SUV néven futó koncepciójármű kulcsfontosságú részleteiben – az erősen döntött hátsó szélvédőben vagy a pörölycápát idéző első lámpatestekben – határozott rokonságot mutat a C-HR Prologue tanulmánnyal. Tisztán elektromos padlólemeze ugyanakkor méreteihez képest szokatlanul nagy tengelytávot tesz lehetővé, ez pedig kiemelkedő helykínálatot ígér. Ahogy a bZ4X-nél is láthattuk, a Toyota komolyan veszi környezetvédelmi felelősségvállalását, és nem csak az elsődleges technológiák terén törekszik a szénkibocsátás csökkentésére: a bZ Compact SUV tanulmány üléseit például növényi alapú, illetve újrahasznosított anyagokkal borították. A belső térről közölt illusztrációk szintén a bZ4X koncepciójának továbbgondolását mutatják, a speciális formájú, elektronikus (by-wire) kormánytól kezdve a legújabb generációs digitális kezelőfelületeken át az innovatív ergonómiai megoldásokig.