toyota-corolla

Úgy gyorsabb, hogy takarékosabb az új Corolla

hirdetés
Jobb lesz ránézni, jobb vezetni, és jobb használni is: a Toyota Corolla teljes modellcsaládja átfogó frissítéssel vág neki a 2023-as modellévnek. A legfontosabbak a borítólemezek alatt találhatók.
Azt már megszokhattuk, hogy a Corolla-család összes tagja hasonlóan, mégis eltérően néz ki – pont, mint a hús-vér családtagok. A következő modellévtől az eltérő részletek még igényesebbek lesznek: a hűtőmaszkok, a ködfényszórók, a keréktárcsák kidolgozása minden karosszériaváltozatnál módosul. A gazdag felszereltségű változatok LED-es tompított és távolsági világítást kapnak, akár adaptív (vakításgátló) vezérléssel. Három új színnel bővül a paletta. A sötét ezüstszürke metáltónus minden karosszériaváltozathoz elérhető, a Touring Sports kombi és az ötajtós ferdehátú pirosas felhangokkal megbolondított borókakék árnyalatban, a szedán pedig elegáns sötét zöldeskékben is rendelhető lesz. Az utastérben is az eleganciára helyezték a hangsúlyt a dizájnerek: prémium hatású, modern hangulat fogadja az utasokat, újak a grafikák, a díszítőelemek, valamint a kárpitok plasztikus mintái.
Ránézésre könnyű lesz azonosítani a 2023-as Corollákat, vezetve pedig még jobban felismerhetők lesznek, hiszen megkapják az Toyota ötödik generációs hibrid hajtásláncát. Az alapokat adó 1,8 és 2,0 literes benzinmotorok változatlanok, de áthangolták őket. Még fontosabbak az elektromos komponenst érintő módosítások, a villanymotorokat és a vezérlést átdolgozták, az akkumulátor kisebb, könnyebb, ugyanakkor nőtt a teljesítménye. Az alap hibrid hajtáslánc rendszerteljesítménye 140 lóerőre, a sportosabbiké 196 lóerőre emelkedett; az előbbinek változatlan a CO2-kibocsátása, az utóbbi pedig még tisztább is lett valamelyest. Mindkét variáns dinamikusabban gyorsul, az 1,8-as 10,9 helyett 9,2 másodperc alatt, a nagyobbik hibrid 7,9 helyett 7,5 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Ezek persze csak steril számok: a lényeg a természetesebb gyorsulásérzet, a pedálkezelést híven követő teljesítménykifejtés, a robbanékonyabb gázreakció, ami örömtelibbé, ösztönösebbé teszi a vezetést. Gyorsulás közben emellett csendesebb is lett a Corolla.
Ahogy a hibrid technológiából, a multimédiás és digitális eszközökből is a legújabbat kapja a Corolla. A Toyota bevezeti a vezeték nélküli szoftverfrissítést, a központi érintőképernyő nagyobb felülete (10,5 colos képátló) csillogásgátló bevonatot kapott, míg a gazdagabb felszereltségű Corollákon 12,3 colos digitális műszeregység tölti ki a vezető előtti teret, amely ráadásul négyféle hangulatban jelenítheti meg az adatokat.

Minden új Corollához alapfelszerelésként jár a négy éves előfizetés a Toyota online szolgáltatásaira, amelyek a valós idejű forgalominformációval kiegészített, felhő alapú navigáció és a természetes beszédhangot felismerő hangvezérlés szolgáltatások mellett a jármű alapfunkcióinak távoli lekérdezését, illetve vezérlését is lehetővé teszi.
A képet a továbbfejlesztett biztonsági csomag teszi teljessé. Megjelenik a véletlen gázadásból fakadó baleseteket megelőző rendszer; az automata fékvezérlés, amely felismeri, ha balra kanyarodás közben szemből érkező autó nyomvonalát kereszteznénk; továbbá a Toyota elkormányoz a közeledő járművek elől, elkerüli az oldalról érkező fenyegetéseket, és kanyarhoz közeledve automatikusan csökkenti a sebességét. Új funkciók az oldalajtók nyitásánál közeledő kerékpárosra figyelmeztető riasztás, illetve a rendszer, amely kiszálláskor emlékezteti a vezetőt a hátsó ülésen utazó gyermekre.

Az újdonságok sorát a Corolla GR Sport felszereltségi szint új optikai elemei zárják: friss rajzolatú, 18 colos keréktárcsák, áttervezett hátsó lökhárító és diffúzorlemez, módosított kialakítású ülések, valamint GR logós motorindító gomb teremt még sportosabb hangulatot.

A megújult Corolla modellcsalád 2023 első negyedévétől kapható Európa-szerte.