toyotak

Soha nem volt ilyen erős a Toyota Európában

hirdetés
Több évtizedes jelenléte alatt egyszer sem ért el olyan magas első negyedéves piaci részesedést a Toyota Motor Europe, mint idén.

2022 első negyedévében a Toyota Motor Europe összességében 7,6, ezen belül a Toyota márka 7,2 százalékos piaci részesedésre tett szert Európában. Ez a történelmi eredmény fényesen igazolja a Toyota európai stratégiáját. A szabadidőjárművek portfóliójának agresszív bővítése, valamint a villamosítási opciók kiterjesztése meghozta a hatását: miközben éves szinten 14 százalékkal estek vissza az újautó-eladások Európában, a Toyota márka 1%-kal növelni tudta eladásait.
Közel 271 ezer új gépkocsit adtak el a Toyota európai kereskedői, elsősorban Yaris és Yaris Cross modelleket, valamint Corollákat és RAV4-eseket – ezek a típusok tették ki a márka eladásainak 75 százalékát. A Corollából közel 55 ezer darabot vettek, a Yaris Cross (41 ezer) még az alapját adó Yarisnál (39 ezer) is népszerűbbnek bizonyult; a RAV4-ből pedig nem egészen 300 darabbal fogyott kevesebb, mint a Yarisból.

Említésre méltó a villamosított modellek dominanciája: több mint 185 ezer öntöltő hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos Toyota talált gazdára, 21 százalékkal több, mint egy évvel korábban ugyanilyenkor. Ez az összeladások 69 százalékát teszi ki, ami megint csak kiemelkedően jó értéknek számít. A Corolla itt is vezeti a listát 46 ezer eladott hibriddel, a Yaris Cross jóformán kizárólag hibridként talált gazdára (az eladások 93%-át tették ki a villamosított verziók). Az élmezőnyt a C-HR (34 ezer), a RAV4 (32 ezer) és a Yaris (30 ezer) zárja.
Különösen érdekes, hogy milyen népszerű továbbra is a Corolla szedán: tízből négy autó (39%) négyajtós, lépcsőshátú karosszériával talál gazdára. A hibridvásárlók aránya itt megközelíti a 70 százalékot, míg a kombi és ferdehátú Corollákat jóformán kizárólag hibridként (94%) veszik az ügyfelek. A hibrid hajtásláncok dominanciája mindenesetre a C-HR esetében a legerősebb: eléri a 99,7%-ot!
Ha a környezetbarát modellekről esik szó, nem mehetünk el szó nélkül a második generációs Toyota Mirai mellett: a 179 eladott példány a hiányos európai hidrogéntöltő infrastruktúra fényében nem meglepő, ugyanakkor nagy öröm, hogy vannak ügyfelek, akik mindenáron a jövőre szavaznak.

„Soha nem regisztrált ennyi megrendelést a Toyota Európában” – vonta le össze az első negyedév mérlegét Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Noha a kedvezőtlen politikai és gazdasági környezet, illetve a beszállítói nehézségek miatt kénytelenek voltunk módosítani 2022-re vonatkozó előzetes terveinket, továbbra is biztosak vagyunk abban, hogy az év végéig növelni tudjuk eladásainkat.”
A magyar piacon ugyanekkor az európai átlagnál is fényesebben teljesített a Toyota. A márka 22,7 százalékkal tudta növelni forgalmát, piaci részesedése pedig harmadával nőtt: a tavaly ilyenkori 9,4 százalék helyett a hazai eladások 13,3 százalékáért felelt a japán márka, azaz minden 15 eladott autóból kettő Toyota volt. A márka nem kevesebb mint nyolc típusa uralta saját kategóriájának eladásait, és további három végzett a dobogón.