rav4-plug-in-hybrid-gr

Fitneszprogramra küldték a Toyota RAV4-est

hirdetés
A középkategóriás szabadidőjárművek többsége nem különösebben takarékos, és pláne nem sportos. A Toyota hibrid és plug-in hibrid RAV4-esei az előbbire már rácáfoltak, és mostantól az utóbbi téren is többet nyújtanak.
A Toyota Gazoo Racing az elmúlt évek egyik legnagyobb sikertörténete. Amellett, hogy a motorsport legváltozatosabb ágazataiban hoztak dicsőséget a márkának, a Dakar-ralitól a rali-világbajnokságon (WRC) át a hosszútávú világbajnokságig (WEC), egyre bővülő kínálattal örvendeztetik meg azokat a Toyota-tulajdonosokat, akik mindennapi közlekedésüket szeretnék valamivel élménygazdagabbá tenni. A kínálat csúcsán álló modellek – a GR Supra, a GR86, a GR Yaris és a GR Corolla – kompromisszumot nem ismerő sportautók, amelyek jóformán közvetlenül adrenalinná alakítják át a beléjük tankolt üzemanyagot.
Közvetlenül alattuk helyezkednek el a GR Sport modellváltozatok, amelyek a nagyobb motorteljesítmény kivételével teljes körű sportélményt kínálnak – ezek Japánban már hatalmas karriert futottak be, a városi miniautótól a sokszemélyes buszlimuzinig tucatnyi Toyota rendelhető dinamikusabb kivitelben, egy ideje pedig Európában is elérhetők. A CH-R, a Yaris, a Yaris Cross és a Corolla mind olyan modellek, amelyek méretüknél és karakterüknél fogva kínálják magukat a vadításra. A Toyota Hilux szokatlan alanya volt a beavatkozásnak, ám a végeredmény igazolta a koncepciót. Most pedig egy logikus fordulattal a Toyota legnépszerűbb szabadidőjárművét, a RAV4-est vette kezelésbe a motorsportcsapat.

A RAV4 GR Sport nem csinál titkot egyedi karakteréből: kívül és belül egyaránt speciális stíluselemekkel hirdeti dinamikus személyiségét. A sort az exkluzív GR-rácsozású hűtőmaszk kezdi; ennek mintázata a ködfényszórók megnövelt házán és a hátsó lökhárítón egyaránt visszaköszön. Ha már itt tartunk, a modellnél szokásos, elegáns ezüst helyett mindkét lökhárító erőt sugárzó, sötétszürke kivitelű alsó részt kapott. Hátul fényes fekete díszítősáv fut végig a sötétített üvegfelület és a rendszámtábla között. Ebben az erőteljes környezetben váratlanul diszkrétek, ám annál hatásosabbak az apró GR-logók.
A modell ezüst, sötétkék és szürke tónusban is megvásárolható, ám határozottan jobban állnak neki a GR Sport színvilágának árnyalatai: a piros, a fehér vagy a fekete. Az utóbbi kivételével bármely kivitel kérhető kétszínű, kontrasztos fekete tetőlemezzel és -oszlopokkal. A külső dizájnt az egyedi, 19 colos keréktárcsák teszik teljessé, ám ezek funkcionális előnyökkel is bírnak: könnyebbek és merevebbek a normál kerekeknél. Az utastérben ezüst öltésekkel megbolondított fekete környezet fogad, az üléseket kiváló tapadású betétekkel feljavított kárpitozás és GR-logóval nyomott fejtámaszok teszik különlegessé. A kormánykeréken, a légbeömlők keretein és a váltó környékén sötétszürke díszítéssel találkozunk.
A felszereltség magától értetődően gazdag, a motoros ülésállítástól a jármű hasa alá is betekinteni képes külső panorána-monitorrendszeren át az új, digitális tolatókameráig széles a választék. A 12,3 colos digitális műszeregység négyféle alapvető tematikával, háromféle műszerelrendezéssel tájékoztatja a pilótát, a legújabb generációs multimédiás rendszer a megszokott online navigációs, telefonintegrációs funkciókat, fejlett hangvezérlést kínál. A rendszer szoftverei vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők, és természetesen okostelefonról lekérdezhető számos járműadat, illetve távvezérelhetők bizonyos funkciók.

Eddig a GR Sport olybá tűnhet, mint egy erőteljes optikai tuninggal felvértezett, csúcskivitelű modell. Az áthangolt futómű azonban magasabb szintre emeli az autó tudását és élményét. Mindkét tengelyen feszesebbek a rugók, és a mérnökök ehhez igazították a lengéscsillapítókat is. Az alapvető konfiguráció megmaradt: elöl MacPherson-rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés dolgozik.
A Toyota RAV4 GR Sport az Európában elérhető mindkét hibrid hajtáslánccal megrendelhető. A 222 lóerő rendszerteljesítményű öntöltő hibrid 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben szabványos átlagfogyasztása 5,8 l/100 km. Ennél is erősebb (306 LE), gyorsabb (6,0 mp) és takarékosabb (1,0 l/100km) a plug-in hibrid modellváltozat, amely ráadásul akár 75 kilométeren át képes tisztán elektromos üzemben haladni.

Ahogy az impozáns motorteljesítmény és menetdinamika, a fejlett összkerékhajtás is jó társítás a modellek sportos karakteréhez. A hátsó tengely elektromos hajtása késlekedés nélküli nyomatéktöbbletet, ezáltal azonnali stabilizálást és minden helyzetben jó erőátviteli képességet jelent. A RAV4 GR Sport tudását az integrált hajtásvezérlés és az az offroad-üzemmód emeli magasabb szintre, amely zárható differenciálművet szimulálva juttatja célba akár szélsőségesen egyenetlen terepen is az autót.

A képet a Toyota RAV4 fejlett vezetőtámogató arzenálja teszi teljessé: ez többek között megakadályozza az ütközést a jármű útját keresztező más gépkocsival vagy gyalogossal, és elkormányoz a hirtelen elé kerülő akadály elől.