toyota-yaris-cross

Azonnal az eladási listák élére ugrott a Toyota Yaris Cross

hirdetés
Előbb a koronavírus-járvány, majd a félvezető-hiány bénította meg világszerte, így Európában is az újautó-eladásokat. Hiába zuhannak azonban soha nem látott mélységbe az eladások, a szabadidőjárművek iránti kereslet mérettől és fazontól függetlenül őrült ütemben nő. Az év első hónapjában például három évtizedes negatív rekord dőlt meg Európában – a JATO Dynamics piacelemző szervezet adatai szerint mindössze 811 332 új gépkocsit helyeztek forgalomba –, crossoverből viszont többet adtak el, mint az autóipar történetének bármely januárjában. A krízist megelőző utolsó „normális” hónapban, 2020 januárjában sem fogyott annyi szabadidőjármű a kontinensen, mind idén. Számszerűsítve ez 402 900 aszfaltterepjárót jelentett, ami a teljes piaci forgalom 49,7 százaléka!
Ehhez a piaci rekordhoz immár öt típussal járult hozzá a Toyota: a Land Cruiser, a Highlander, a RAV4 és a C-HR mellé a tavalyi év derekán sorakozott fel a Toyota Yaris Cross, a márka eddigi legkisebb szabadidőjárműve. Arra mindenki számított, hogy az új generációs Yaris műszaki alapjaira épülő, határozott karakterű crossover népszerű lesz a vásárlók körében, az viszont alighanem az egész piacot meglepte, hogy milyen elsöprő volt az új modell iránt az érdeklődés. A lépcsőzetes bevezetés miatt épphogy csak megvetette a lábát a piacon a Yaris Cross, és máris 12 456 példányban talált gazdára Európa-szerte. Ezzel bekerült az EU tíz legkeresettebb típusa közé, saját méretosztályában pedig azonnal dobogós helyre emelkedett, méghozzá karnyújtásnyi távolságra csupán azoktól a modellektől, amelyek évek óta erősítik pozíciójukat a kontinensen.
A Yaris Cross egyébként nemcsak a teljes piacon, de házon belül is nagyot ment, olyannyira, hogy jelenleg ez a Toyota legkeresettebb típusa, megelőzve a dobogó alsóbb fokain álló Corollát és a Yarist. Nem véletlen persze a modell sikere, hiszen a Yarisénál magasabb üléspozíciója jobb kilátást és adott esetben kényelmesebb beszállást kínál, közel 400 literes csomagtartója pedig rendkívül sokoldalúvá teszi. Hajtáslánca ugyanaz a 1,5 literes benzinmotorra épülő, új generációs hibrid egység, amelyet a Yarisból már ismerhetünk, kiegészítve az elektromos összkerékhajtás opciójával, ami egyedülálló ajánlatnak számít ebben a méretosztályban. Mindehhez rendkívül kedvező (akár 100 g/km) CO2-kibocsátás és alacsony (akár 4,4 liter/100 km) üzemanyag-fogyasztás társul, miközben a Yaris Cross olyan felsőbb kategóriákba illő technológiai szolgáltatásokat kínál, mint a félautomata parkolórendszer, az akadályokat felismerő, automatikus vészfékező rendszer, a kanyarkövető, vakításgátló fényszóró, a két első ülés között nyíló, az elöl utazókat egymástól védő légzsák, vagy az okostelefon-integráció.