toyota-gr86

2022 a Toyota éve lesz

hirdetés
2021-ben káprázatos újdonságokkal nyűgözte le a szakmát a Toyota. Ezek egy része, mint például a díjnyertes Yaris alapjaira épülő Yaris Cross városi szabadidőjármű vagy a hidrogén-üzemanyagcellás, Guinness-rekorder Toyota Mirai, már az óévben megjelent a márka európai kínálatában. Mások azonban csak az idei évtől rendelhetők – most ezeket tekintjük át. Négy markánsan eltérő modellről van szó, amelyek más és más szegmensekben erősítik a Toyota jelenlétét. Némelyek többszörösen közönségdíjas, piacvezető modellek új generációs változatai, míg mások előzmények nélküli, várva várt újdonságok lesznek.

Toyota Aygo X

Miközben a legtöbb gyártó menekülni igyekszik a kevés profitot termelő miniautó-szegmensből, a Toyota pontosan tudja, milyen fontos szerepet játszanak ezek az apró járművek az európai nagyvárosok mobilitásában. Ezért nem csak folytatja az Aygo sikertörténetét, de minden eddiginél igényesebb, izgalmasabb, kívánatosabb formában tárja elénk a piacon domináns modell harmadik kiadását. Az Aygo X hamisítatlanul modern stílusjegyekkel értelmezi újra a jól ismert, egyszerre szerethető és jól kihasználható formát. A gazdag színválasztéknak és a kiegészítőknek köszönhetően éppúgy lehet harmonikus és barátságos, mint radikális és harsány vagy éppen kifinomult és elegáns. A robusztus stílusjegyek napjaink ízlésbeli elvárásaival és a modell merevebb karosszériájából, valamint gazdagabb biztonsági felszereltségéből adódó, fokozott utasvédelmi képességeivel egyaránt jól összecsengenek. Az Aygo X legfontosabb újdonsága mindazonáltal a nagyságrendekkel gazdagabb elektronikus tartalom, amely a modern szórakoztatórendszerek mellett fontos vezetőtámogató funkciók bevezetését is jelenti, a gyalogos- és kerékpáros-felismeréstől kezdve az intelligens adaptív tempomaton át a vészhelyzeti kormányrásegítésig. Sokak számára azonban mégsem ezért lesz az év legszerethetőbb újdonsága az Aygo X, hanem az opciós vászontető miatt, amellyel miniatűr kabriót varázsolhatunk az apró autóból.

Toyota Corolla Cross

Míg az imént méltatott Aygo X nyomokban viseli magán a szabadidőjárművek hatását, a Corolla Cross ízig-vérig modern crossover, amely a sportosan elegáns C-HR praktikusabb, szögletesebb alternatívájaként biztosít minden eddiginél gazdagabb választékot a Toyota ügyfelei számára. Az ötajtós Toyota Corollával és az imént említett kategóriatárssal azonos tengelytávval rendelkező, de mindkettőnél hosszabb, szélesebb és magasabb Corolla Cross egyértelműen a legsokoldalúbb alsó-középkategóriás ajánlat a Toyota palettáján. A 480 litert meghaladó csomagtartójával rendkívül jól kihasználható modell mindent tud, amit a TNGA padlólemezre épülő modern Toyotáktól elvárhatunk: a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonságot, a magasabb kategóriákat idéző, fejlett vezetőtámogató funkciókat, valamint széles körű digitális és online kapcsolódási technológiákat. Utóbbiak 10,5 colos központi érintőképernyőt, vezeték nélküli okostelefon-integrációt, a távolból lehívható és telepíthető szoftverfrissítéseket, azonnali forgalominformációkkal kiegészített navigációs rendszert és további előremutató szolgáltatásokat foglalnak magukba. Sokak számára azonban ezeknél is fontosabb újdonság lesz az itt bemutatkozó, ötödik generációs, 2,0 literes full hibrid hajtáslánc, amely az eddiginél könnyebb, mégis nagyobb kapacitású akkumulátora, 197 lóerőre növelt rendszerteljesítménye és választható összkerékhajtása mellett precízebb, közvetlenebb, természetesebb érzetű vezethetőséget kínál már 2022 őszétől.

Toyota GR86

Szívómotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsi mély tömegközépponttal és példa értékű vezethetőséggel, ráadásul megfizethető áron: ezek a tulajdonságok egyedülállóvá tették a Toyota GT86 kupét a piacon. A modell távozásakor érezhető űrt hagyott maga mögött, amit azonban több mint kitölt az utód, a GR86. A név a Toyota sportmárkájára, a Gazoo Racingre utal, közvetlen párhuzamot vonva az olyan, immár ikonikus modellekkel, mint a Toyota GR Supra vagy a közúti versenyautó Toyota GR Yaris, és a rokonságra a modell képességei sem cáfolnak rá. Megmaradt a négyhengeres boxer-szívómotor, ám lökettérfogata 2,4 literre, teljesítménye 234 lóerőre, forgatónyomatéka 250 Nm-re nőtt. Így a sportkupénak csupán 6,3 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet, míg végsebessége 226 km/óra (kézi sebességváltóval.) A nyers számadatok azonban nem adják vissza a vezetés élményét: a GR86 még közvetlenebb gázreakcióval, még kezesebb kormányzással, még pontosabban kapcsolható sebességváltóval bír. Ezek az értékek a karosszéria megnövelt merevségével, a minimális, optimálisan elosztott tömeggel és az extra mély tömegközépponttal együtt verhetetlen ajánlattá teszik a Toyota tavasztól elérhető újdonságát.

Toyota bZ4X

A Toyota soha nem pártolta a félmegoldásokat, így míg versenytársai az ügyfelek kompromisszum-készségét kihasználó, átmeneti villanyautókkal léptek piacra, a japán gyártó kivárta, amíg olyan modellel tud ügyfelei elé állni, amely minden szempontból új mércét állít az autóiparban. Ez a bZ4X: egy vadonatúj padlólemezre épülő, akkumulátoros elektromos, középkategóriás szabadidőjármű, a hasonló elvek szerint épülő, de más és más piaci szegmensekre összpontosító Beyond Zero elektromos modellcsalád első képviselője. A forradalmain új elvek szerint tervezett padló eddig elképzelhetetlenül tág teret biztosít az utasoknak és csomagjaiknak egyaránt. A nagyfeszültségű elektromos hálózat olyan magas szintű vezetőtámogató technológiák alkalmazását teszi lehetővé, amelyek előrevetítik a részlegesen autonóm (önvezető) közlekedés lehetőségét. A modell első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető (204, illetve 218 lóerős teljesítménnyel), és ami talán még fontosabb, hogy az új generációs, vízhűtéses akkumulátor nem csak minden eddiginél nagyobb fajlagos kapacitást, hanem rendkívül hosszú élettartamot is kínál. A Toyota garantálja, hogy 10 év használat után még mindig rendelkezésre áll majd a 450 kilométeres hatótávolságot lehetővé tevő eredeti akkumulátorkapacitás 90 százaléka. És ha ennyi nem volna elég újdonságnak, az elektronikus kormánymű jóvoltából a Toyota bZ4X opcióként a repülőgépekből ismerős ökörszarv-kormánnyal is megrendelhető lesz.