renault-szoftver

Nem öregszenek a Renault autói

hirdetés
Az egyik legnagyobb autóipari elektronikai beszállítóval karöltve fejleszti új generációs, szoftveralapú járműveit a Renault. Ezek ahelyett, hogy elavulnának, egyre fejlettebbek lesznek az évek során.
Amikor azt mondjuk, vadonatúj korszakába lép az autóipar, nem pusztán a villanymotorok elterjedésére gondolunk (bár ahhoz is van köze a dolognak): az utóbbi évek legnagyobb vívmánya, egyben az előttünk álló időszak legintenzívebb, legnagyobb lehetőségekkel kecsegtető fejlesztési területe a rugalmas, utólag frissíthető, bővíthető, cserélhető fedélzeti szoftverek megjelenése. Persze az autókban régóta futnak szoftverek (gondoljunk a beépített navigációs rendszerekre), amelyeket időről időre frissíteni kellett a márkakereskedésben, ám az egész folyamat lassú és nehézkes volt, az évenkénti szoftverfrissítés pedig nagyjából annyira hatékony, mintha kéthavonta porszívóznánk a lakásban.
Az új generációs autók ezzel szemben úgy működnek, mint hordozható elektronikus eszközeink: a központi rendszer mobilinternetre csatlakozva, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül tölti le a frissítő csomagokat, és azokat akár automatikusan telepíti. Így a fejlesztők folyamatosan frissíthetik, tökéletesíthetik, bővíthetik a szoftver által vezérelt fedélzeti funkciókat, legyen szó a hangulatvilágítás színválasztékáról, az ülésfűtés hőmérsékleti tartományáról vagy – hogy valami komolyabbat is említsünk – az akadályfelismerő, ütközéselkerülő rendszerek érzékenységéről, esetleg a fedélzeti akkumulátortöltő rendszer vezérléséről.

A jövő autóinak minőségét, a használati és tulajdonosi élményt tehát nagyrészt ezeknek a szoftveralapú funkcióknak a minősége és sokoldalúsága fogja meghatározni. Ezt felismerve a Renault az autóipari elektronikai rendszerek egyik legnagyobb szakértőjével, a Valeóval karöltve dolgozik új generációs járműcsaládjainak elektromos és elektronikus platformján.
Az új együttműködés célja, hogy javítsák a rendszerfejlesztés idő- és költséghatékonyságát – mindkettő kulcsfontosságú ahhoz, hogy a végső felhasználók gyorsan, kiváló minőségben férhessenek hozzá a számukra fontos szolgáltatásokhoz, és hogy a magas költségek ne akadályozhassák a rendszerek folyamatos optimalizálását. A Renault és a Valeo kooperációja a rendszerteljesítmény, a kompatibilitás és az adatbiztonság területeire is kitér – ez utóbbiak azért fontosak, mert a minél jobb teljesítmény érdekében a Renault számos partnerrel dolgozik együtt, kiaknázva azok specifikus szakismereteit. Így az operációs rendszer és az adatok tárolására szolgáló felhő kidolgozásában a Google, a funkciókat kiszolgáló fedélzeti architektúra, valamint az egylapkás rendszerek kidolgozása (amikor az összes funkciót egyetlen integrált áramkörön helyezik el) pedig a Qualcomm kompetenciája.