2022-cx-5-range

Öt dolog, amit az új Mazda CX-5 jobban csinál elődjénél

hirdetés
A 2012-es, eredeti Mazda CX-5 elsőként alkalmazta a márka frissen bevezetett Kodo formai filozófiáját, megteremtve azt a – mostanra többszörösen továbbfejlesztett – karaktert, ami a piac legegyedibb, legvonzóbb típusai közé emeli a Mazda típusait. A 2017-es, második generációs modell innovatív GVC nyomatékvektor-szabályozási rendszere élvezetesebbé és biztonságosabbá, az infotainment-technológiák kínálatának kibővítése szórakoztatóbbá és tartalmasabbá tette a modell vezetését.
A most bevezetett, 2022-es típusfrissítés összhatásában és tudásában még határozottabbá tette a modellt, ugyanakkor megőrizte alapvető személyiségét. A változások sokrétűek, de nagyjából öt fő csoportba sorolhatók. A leginkább szembetűnő módosítások a modell formajegyeit érintik: újratervezték a hűtőmaszk rácsozatát és a karakteres szárnymotívumot, elöl és hátul erőteljesebb hatású LED-es lámpatesteket találunk. Szintén különleges újdonság a homokszín fényezés, amely a Mazda által 70 évvel ezelőtt bevezetett, speciális homokformázásos öntési eljárás előtt tiszteleg.
Műszaki szempontból az átdolgozott modell egyik legfontosabb újdonsága az új generációs Mazda Skyactiv járműszerkezet alkalmazása. Ennek köszönhetően módosult a vázszerkezet, a felfüggesztés és az ülések. Az utóbbiak szerkezetét és rögzítését számtalan apró ponton módosították, összhangban az emberi szervezet egyensúlyi állapotáról rendelkezésre álló ismeretekkel. Az összetett változtatások eredményeként javult az üléskomfort és pihentetőbb lett a vezetés, ami nemcsak kényelmesebbé, de biztonságosabbá is teszi az utazást. A mérnökök az útzaj beszűrődését is csökkentették; különösen egyenetlen útfelületen lett sokkal halkabb az autó; az elöl és hátul ülők könnyedén tudnak beszélgetni egymással.

A megújult modellt felszerelték a Mazda intelligens üzemmód-választó (Mi-Drive) rendszerével, amely segítségével a vezető az adott menethelyzethez leginkább illő beállításokat aktiválhatja. Új funkció a Sport üzemmód, valamint az i-Activ összkerékhajtással felszerelt modelleknél off-road (terep) üzemmód is elérhető. Ez utóbbi göröngyös, hullámos vagy csúszós útfelületen teszi egyszerűbbé, gördülékenyebbé a haladást.
Szintén a biztonságot szolgálja a vezetőtámogató funkciók kibővített tárháza. Az i-Activsense rendszerek sora kibővült a forgalmi dugókban a vezetőt tehermentesítő, gyorsítani és lassítani képes, a járművet a sáv középvonalában tartó CTS-funkcióval. Ezen kívül a már ismert adaptív LED-es fényszórók a korábbinál is finomabban szabályozzák a megvilágítás eloszlását.
Végül, de nem utolsósorban átalakította a modell felszereltségi szintjeinek struktúráját a Mazda. A három új kivitel – amelyek a Newground, Homura és High+ neveket viselik – markánsan eltérő hangsúllyal teremt karakteres, egyedi hangulatot. A Newground lökhárító-betétjei és külső ajtóborításai ezüst színűek, a külső tükrök feketék, a hűtőmaszkot lime-zöld tónusok díszítik. A citromzöld az utastérben, az ülések kárpitozásán és a szellőzőrácsokon köszön vissza. A Homura fényes fekete külső részletekkel teremt sportos, dinamikus hangulatot, a beltérben piros öltések vadítják meg a sötét színvilágot. A harmadik, High+ felszereltségi szinten a Kodo szellemiség ölt testet, a fényes ezüst keréktárcsák prémiumhangulatát nappabőr kárpitozás és valódi fabetétek ellenpontozzák.
Ezek tehát az újdonságok. Ami viszont nem változott, az a CX-5 praktikuma, két benzin- és két dízelmotorból álló motorkínálata, és az az általános vonzerő, ami mostanra a Mazda meghatározó típusává tette a CX-5-öst. Tavaly a márka nagyjából minden ötödik ügyfele ezt a modellt választotta, 2022-ben pedig még több érvük lesz arra, hogy így döntsenek.