Mazda MX-30

Mazda MX-30

Elektromos terepkupé a Mazdától.


Vadonatúj formanyelvvel, 200 kilométeres hatótávolsággal, középről nyíló, másfeles oldalajtókkal debütál az elektromos Mazda MX-30. A Nissan Ariya már közel áll a sorozatgyártáshoz, az MX-30 ezzel szemben szériakész, amely már jövő ősszel piacra kerül Európa országaiban.

A városi crossoverek szegmensét frissítő Mazda MX-30 (4395 × 1795 × 1570 mm) különleges, részben megosztó karosszériát kapott: az új generációs Mazdákra jellemző, sportos orr mögött egy kissé zömök karosszéria formálódik. A tervezők a személyautók körében igen ritkán (Hyundai Veloster, Mini Clubman, BMW i3) alkalmazott, a nyújtott fülkés pickupoknál azonban teljesen elfogadott ajtómegoldást választottak: a hátsó ajtó hátrafelé nyílik. B-oszlop nincs, így könnyebb megközelíteni a belső teret. A B-oszlop hiányát ultra nagy szilárdságú acél panelek és extra merevítések alkalmazásával pótolták, így passzív törésbiztonsága megegyezik egy városi crossoverével.
Image
Image
A 2655 mm-es tengelytáv viszonylag tágas utasteret ígér, ám nem ez a modell legfontosabb ütőkártyája: egyrészt hátul extra könyöklőt találunk a kerékdobok felett (ott, ahol egyébként az ajtókárpitra kellene támaszkodnunk), elöl pedig lebegő középkonzolt alakítottak ki. A magasra emelt váltókar tradicionális kialakítású, de nem egy vonalban helyezkednek el a fokozatok.

Az MX-30 fedélzetén olyan fenntartható anyagokkal találkozhatunk, mint az újrahasznosított PET-palackokból készített üléskárpit vagy a parafadugó gyártásából visszamaradt hulladék felhasználásával gyártott telefontartó polc.
Image
Image
A villanymotor teljesítményét nem hozta nyilvánosságra a Mazda, azt viszont elárulták, hogy az akkucsomag 35,5 kWh kapacitású: ez meglehetősen szerény, 200 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2019/10/24/mazda-mx-30/