ford-kuga-phev

Nagy kedvenc a konnektoros Kuga

hirdetés
Sosem volt titok, hogy a Ford Kuga Plug-in Hybrid egy jól sikerült autó. Olyannyira az, hogy 2022 első félévében újra ezt a modellt választották a legtöbben az európai konnektoroshibrid-vásárlók.
A Ford népszerű kompakt szabadidőjárműve már 2021-ben is Európa legkelendőbb plug-in hibridje volt, és a márka idén is örülhet, mert ebben az évben eddig több mint 23 000 darab talált gazdára a modellből. Hogy a Kuga mekkora versenyelőnyben van, azt jól jelzi, hogy ez az értékesítési eredmény 28 százalékkal magasabb, mint amit a konnektoros hibridek piacának második helyezettje elért.
Glen Goold, a Kuga modellcsalád-igazgatója szerint a Ford tisztában van vele, hogy bár sok vevő szívesen választana valami mást a hagyományos benzin- és dízelmotoros autók helyett, kicsit még mindig idegenkednek a tisztán elektromos hajtástól. Ezt a vásárlóréteget találta meg nagyon sikeresen a Kuga Plug-in Hybrid, ami egyszerre kínálja a különböző hajtásláncok összes előnyét. Éppen ezért a hálózatról tölthető hibridek továbbra is fontos tényezőnek számítanak a Ford jövőbeli terveiben.

A Kuga Plug-in Hybrid intelligens hajtáslánca kifejezetten praktikus, hiszen a városi utakon 71-88 kilométert, vegyes üzemben pedig 57-67 kilométert autózhatunk vele tisztán elektromos hajtással. A pontos érték, mondani sem kell, pont ugyanazoktól a tényezőktől függ, mint egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autó esetében: a vezetési stílusunktól, a választott sebességtől, az útviszonyoktól, a jármű műszaki állapotától és így tovább… Akárhogy is, a rendszeresen elvégzett felmérések mind azt igazolják, hogy ez a távolság az autóvezetők túlnyomó többsége számára kényelmesen elegendő a mindennapi munkába járáshoz, bevásárláshoz.
A benzinmotor így többnyire csak olyankor indul be, ha a család hosszabb útra indul a hétvégén, vagy, ha váratlanul több dolgot kell elintézni nap közben. Pont ez a plug-in hibridek legnagyobb vonzereje: az idő túlnyomó részében tisztán elektromosan üzemelnek, ám ha szükséges, bármikor számíthatunk a benzinmotorra is – például egy-egy komolyabb gyorsításnál vagy előzésénél is, amikor az extra teljesítmény gyorsabbá, így biztonságosabbá teszi a manővert. Ha pedig a felhasználók a programkapcsolón kiválasztják az EV Auto üzemmódot, a Kuga mindig a lehető leghatékonyabban működik, és a forgalmi helyzettől függően automatikusan a legalacsonyabb fogyasztással járó hajtást kapcsolja be.
A Kuga vásárlói azonban nemcsak annak örülhetnek, hogy ennyire népszerű modellt választottak, hanem annak is, hogy a Ford most bevezeti a Kuga ST-Line X Black Package felszereltséget, amitől az autó még dinamikusabbnak és egyedibbnek hat. Ahogy a neve is sugallja, a Black Package modellváltozatokon a fekete szín dominál. Sötét fényezést kap a tető, a külső tükörburkolat, az első légbeömlők és a hátsó légterelő. Az alapáras 20 colos könnyűfém keréktárcsák is feketék, és úgy tűnik, hogy a Ford gyárában még így is sok fekete festék maradt, mert az autó hátulján látható Kuga felirat és az ST-Line-emblémák is ilyen árnyalatúak.
És hogy mindezt teljes kényelemben élvezhessék, a vásárlók mostantól bármelyik Kuga-változathoz megrendelhetik azt az új komfortülést, melynek ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerincspecialista intézet, a német Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. Az AGR alapvető elvárása, hogy az ülés igazodjon az utashoz, ne pedig az utasnak kelljen megtalálnia a helyét az ülésen. A Kuga esetében ezt a 18 irányban állítható szerkezet biztosítja. Ez talán luxusnak hangzik, ám valójában fontosabb, mint gondolnánk: a hát alsó részének fájdalma ugyanis a csökkent munkaképesség első számú oka világszerte, és egy tanulmány szerint az autóvezetők 63 százaléka fájlalja a derekát.