FordExplorer-gyartas-koln

Milliárdokból gyártanak zöld autókat zölden

hirdetés
Manapság minden autógyártó hitet tesz az elektromos hajtás mellett. A Ford azonban nemcsak fogadkozik, hanem külön ipari létesítményt is épített a villanyautók gyártására.
Kétmilliárd dollár az annyi, mint 680 milliárd forint. Ez hatalmas összeg, különösen, ha ez egy cég könyvelésében nem a bevételi, hanem a kiadási oldalon jelenik meg. A Ford mégis bevállalta ezt komoly beruházást, hogy európai autógyártó központját, a kölni összeszerelő üzemet teljesen átállítsa az elektromos járművek gyártására, mostantól itt készítve új generációs elektromos személyautóit a kontinens több millió vásárlója számára.

A Kölni Elektromos Központ június végi megnyitása több szempontból is világos üzenet, amivel a Ford nemcsak azt hangsúlyozza, hogy végérvényesen letette a garast az elektromos hajtás mellett, hanem azt is, hogy minden eddiginél komolyabban épít a szakképzett európai munkaerőre és a kontinensen folyó autógyártásra. A vállalat évente több mint 250 ezer járművet akar itt készíteni; a kölni szerelőszalagról legördülő első ilyen modell az Explorer SUV nemrégiben bemutatott EV-változata lesz, amit jövőre egy másik elektromos autó, egy sportos crossover követ majd.
Mivel a Kölnben gyártott autók kisebb környezeti terheléssel működnek majd, az is elvárható, hogy maga az üzem se terhelje fölöslegesen a bolygót. A Kölni Elektromos Központ tervezésénél a Ford kiemelten ügyelt arra, hogy új eljárásokkal és technológiákkal csökkentse az energiafelhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást; éppen ezért a gyártási folyamatokhoz és az épületek fűtéséhez szükséges energia karbonsemleges forrásból származik, az elkerülhetetlen emissziót pedig jó minőségű szén-dioxid-kompenzáció vásárlásával semlegesítik.
Az új generációs Ford Explorer EV kifejezetten elektromos dizájnja – a hűtőmaszk helyén tömör pajzs virít – igen tágas belsőt rejt.

A modell fejlett infotainment- és online szolgáltatásokat kínál, innovatív, állítható dőlésszögű érintőképernyővel és vezeték nélküli szoftverfrissítéssel. Ami a hajtási opciókat illeti, hátsó- vagy összkerékhajtás, 125-200 kW (170-340 LE) közötti csúcsteljesítmény, 55 vagy 82 kWh kapacitású akkumulátor közül válogathatnak az ügyfelek. A maximális hatótávolság várhatóan bőven meghaladja majd az 500 kilométert.