ford-range-limited

Aratott a Ford a rangos Év Autója-választáson

hirdetés
A brit Parker’s Car Guides a kontinens egyik legpatinásabb autós szakfolyóirata, amely 2022-ben ünnepli ötvenedik születésnapját. A kiadvány évről évre megválasztja az aktuális piaci kínálat legjobbnak talált darabjait: az adott év újdonságai helyett tehát sokkal szélesebb palettáról választanak, ami megnehezíti, egyszersmind hitelesebbé is teszi a döntést.
A Ford hagyományosan jól teljesít ezen a seregszemlén, idei eredménye azonban egyenesen kiemelkedő volt: a húsz vizsgált piaci szegmensből négyben tudott győzni, így minden ötödik aranyérmet a Ford valamely típusa vihette haza. Ezt a bravúrt senki más nem tudta utánuk csinálni, és ha ennyi nem lett volna elég, még egy abszolút elsőséget is megszerzett a Ford.
A Ford Fiesta előző generációját (2008-2017) sorban harmadik alkalommal kiáltották ki a legkiválóbb használt autónak. Az okok egyszerűek, de annál nagyszerűbbek: az autó élvezetesen vezethető, könnyen szervizelhető, olcsón üzemben tartható, ráadásul igen megbízhatónak is bizonyult az évek során. Mivel hosszan és számos különböző kivitelben gyártották, rendkívül széles a választék, a legtakarékosabb belépő modellektől a kifejezetten sportos Fiesta ST-ig.
Szintén városi modell a Ford Kuga, amely a kis méretű családi autók kategóriájában bizonyult verhetetlennek. Hatalmas a versengés ebben a méretosztályban, de senki nem tudja utolérni a Puma divatos megjelenését, takarékos benzinmotorjait, élvezetes vezethetőségét, valamint kiemelkedően praktikus megoldásait. Ezek élén a Megabox áll, amely a legkényelmetlenebb szállítási feladatokra is alkalmassá teszi a Pumát, a kifejezetten magas tárgyaktól kezdve a vizes, nyirkos poggyászig, míg a sportos ST verzió magas fokú örömet tud csempészni a mindennapokba. Nem véletlen, hogy a Puma már tavaly is megnyerte ugyanezt a kategóriát.
Egészen más karakterű, de nem kevésbé meggyőző modell a Ford Ranger, amely nem csak strapabíró és komolyan terhelhető, de vezetni is jó, így akár családi autóként is megállja a helyét. A titka egyszerű: a Ford nem ült a babérjain, és miután létrehozott egy kiváló alapkonstrukciót, folyamatosan fejlesztette azt. A Ranger így pályafutása vége felé is ugyanolyan értékes ajánlat, mint kezdetben volt, akár munkaeszköznek, hobbijárműnek, terepjárónak vagy sportkocsinak szánjuk – utóbbi esetben a nagy teljesítményű dízelmotorral szerelt Ford Ranger Raptor a tökéletes választás.
A negyedik aranyérmes Ford a Transit Custom, amelyet a középkategóriás áruszállítók mezőnyében kiáltottak ki győztesnek. Miért? Mert kívül kompakt, belül tágas; megfizethető, mégis tele van fejlett technológiai megoldásokkal. A négyféle méretben kínált, kiviteltől függően változatos terhelhetőségű modell spártai alapkivitelben és gazdagon felszerelt járműként egyaránt elérhető, hajtásláncai közül pedig az innovatív plug-in hibrid opció sem hiányzik. Ezek után nem véletlen, hogy a Ford Transit Custom nem csak saját méretosztályában, hanem a teljes haszonjármű-piacon is verhetetlennek bizonyult, így méltó győztesként hozhatta el az Parker’s Év Haszonjárművének járó trófeát.