dacia-bigster-concept

Minden eddiginél menőbb Dacia érkezik

hirdetés
Folytatja felemelkedését a Dacia. Az innovatív modellek és a látványos arculatváltás után hamarosan jön a márka eddigi legdögösebb típusa: egy Dusternél is nagyobb szabadidőjármű.
A Dacia immár csaknem húsz éve ül letaszíthatatlanul a trónján, mint az ár/érték arány koronázatlan királya. Bizonyára vannak, akik beérnék ennyivel, a Dacia azonban mind újabb és újabb területeken igyekszik kamatoztatni a kevés pénzért komoly tartalmat kínáló modellek fejlesztése és gyártása terén szerzett tapasztalatait.
Így született meg a Spring villanyautó és a Jogger családi modell, amelyek ötletes részleteket, jól használható megoldásokat társítanak hiánytalan használati értékkel és felülmúlhatatlan megfizethetőséggel. Ez nem egyszerű reklámszlogen: Európa-szerte szakmai és közönségdíjak hosszú sora igazolja, hogy a Dacia újra és újra rátalál arra az arany középútra, amely az ügyfél-elégedettséghez vezet. Ugyanezt a szemléletet tükrözi a Dacia arculati megújulása: a tagadhatatlanul látványos új stíluselemekkel párhuzamosan fontos környezetvédelmi változásokat is bevezetett a márka, így mostantól nem csak vonzóbbak, de fenntarthatóbbak is a márka típusai.
Ezután sem nyugszik azonban babérjain a Dacia: imázsának megerősítésével ugyanis megteremtette a feltételeket ahhoz, hogy magasabb besorolású modellekkel bővítse kínálatát. A Jogger bevezetésével már tett egy fontos lépést ebbe az irányba, a sétából azonban hamarosan futótempóra vált a Dacia, és további alsó-középkategóriás típusokat dob piacra. Az alapokat minden esetben a Joggernél is alkalmazott, rugalmasan variálható CMF-B padlólemez adja, amely akár 4,6 méter közötti karosszériahosszúságú, első- vagy összkerékhajtású szedánok, ötajtósok vagy szabadidőjárművek gyors és költséghatékony fejlesztését teszi lehetővé.
Aki ismeri a Dacia elmúlt néhány évben bemutatott koncepcióit, az ezek után alighanem türelmetlenül várja, hogy kimondjuk: igen, a Dacia immár hivatalosan is elkötelezte magát amellett, hogy gyártásba vegye Bigster tanulmányautóját.
A koncepciójármű két évvel ezelőtti leleplezésekor egyáltalán nem közölt műszaki adatokat látványos újdonságáról a Dacia. Találgatni azonban tudunk, méghozzá nagy biztonsággal: mivel a Jogger ugyanezt a platformot alkalmazza, elvileg annak teljes motorpalettája elérhető lehet a Bigsterhez, az LPG-kompatibilis kettős üzemű benzinmotortól kezdve a 140 lóerős full hibrid egységig. Persze a Bigster szabadidőjárműként számíthat az összkerékhajtásra is – ha ezt a hibriddel társítanák, az volna a legszebb, de ne legyünk telhetetlenek. Annál is inkább, mert a dolgok jelenlegi állása szerint 2025-ig kell várnunk a Dacia első kompakt szabadidőjárművére. Ahogy azonban a márka jelenlegi tempóját elnézzük, addig még alighanem egy sor izgalmas újdonsággal teszik kívánatossá a palettájukat.