citroen-e-c4

Ez a Citroën egy Rolls-Royce a ferdehátúak között

hirdetés
Modern elektromos hajtáslánc, formabontó külső, különleges felfüggesztés, és a világ legtapasztaltabb újságíróinak is eláll a szava a Citroën új generációs családi villanyautójától.

Önhordó karosszéria, elsőkerék-hajtás, légrugózás: hosszan sorolhatnánk azokat az innovációkat, amelyeket a Citroën vezetett be vagy tett ismertté, népszerűvé, széles körben elérhetővé, újra és újra megváltoztatva az autóipar fejlődésének irányát. A márka úttörő szelleme ma is tovább él, és ennek egyik legszebb bizonyítéka a Citroën e-C4, egy kompakt crossover kupé, amely az elektromos hajtástechnológia összes előnyét a szegmens legkülönlegesebb futóművével társítja, és ezzel még a sokat tapasztalt profikat is képes meglepni. Ez történt a világ talán legismertebb autós műsorának, a BBC Top Gear sorozatának korábbi műsorvezetőjével is, aki az autót kipróbálva az egyik ámulatból a másikba esett.
„Különc, őrült és nagyon francia” – mondta Rory Reid, méltatva a Citroën C4 különleges részletmegoldásait és modern, mégis egyedi összhatását, a sportautókat idéző lámpatestektől a cizellált keréktárcsákon át a hűtőrács finom bordázatáig. Bármennyire emlékezetes is azonban a dizájn, folytatta, az autónak nem ez a legfontosabb ütőkártyája, hanem a komfort. „Nagyszerű a környezet, igazán csendes az utastér, az ülések pedig eszméletlenül kényelmesek” – áradozott a közel negyed évszázados szakmai múlttal rendelkező egykori Top Gear-műsorvezető, igazolva, hogy az Advanced Comfort ülések speciális felépítése egyszerre biztosít határozott megtámasztást és kényeztető kényelmet. A vezetői környezet tele van praktikus tárolórekeszekkel, USB töltőaljzatokkal, és hátul is bőséges hely jut két felnőtt utasnak. A csomagtartó tágas és jól kihasználható, a digitális műszeregység könnyen leolvasható, az audiorendszer klasszikus, krómozott hangerő-szabályozó tekerőgombja pedig olyan stílusos és praktikus részlet, amellyel egyre ritkábban találkozhatunk a digitalizálódó autókban.
Mindez azonban csak hab a tortán, hiszen a lényeg nem ez, hanem a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés, amely a klasszikus acélrugós futóművek és a varázslatosan kényelmes hidropneumatikus rugózás összes előnyét egyesíti. „A legtöbb elektromos autóhoz feszesre hangolják a rugózást, mivel nehezebbek. A Citroën e-C4 azonban lebeg az úton. Bámulatos” – összegezte tapasztalatait Reid. A rendszer ráadásul nem csupán az úthibák okozta hirtelen, nagy ütéseket szűri ki teljesen, de az intenzív gyorsítás, illetve lassítás során jelentkező ágaskodásnak, illetve térdeplésnek is elejét veszi. Az eredmény: a pohártartóba helyezett kávéscsészéből egy csepp sem ömlik ki, akármilyen agresszívan vezetünk is.
Persze senki nem olyan felelőtlen, hogy fedél nélküli pohárban szállítson innivalót az autójában, a teszt azonban jól mutatja, milyen rezzenéstelenül kényelmes az e-C4 – miközben az akkumulátorokból adódó, mély tömegközéppont hatékonyan csillapít minden oldaldőlési hajlamot. Nem véletlenül nevezte a ferdehátúak Rolls-Royce-ának a tapasztalt újságíró a Citroën kompakt villanyautóját: rezgésmentes, halk és értelmezhetetlenül kényelmes autónak bizonyult, amellyel egész egyszerűen öröm együtt élni. Ebben a különlegesen könnyű kormánymű is szerepet játszik: a volán szó szerint egyetlen ujjal tekergethető, pont úgy, ahogy – kitalálják? – egy klasszikus Rolls-Royce-ban.
Rory Reid Citroën e-C4 tesztje az alábbi videoban megtekinthető:
Az új Citroën e-C4-et mi is kipróbáltuk, erről láthattok alább videót: