2024LandCruiser-firs-tedition

Előre tekint, hátra kacsint a legújabb Toyota Land Cruiser

hirdetés
Klasszikus kerek fényszóróival és szögletes karosszériájával csodás melódiát játszik a nosztalgia húrjain, ugyanakkor a legmodernebb technológiákkal erősíti meg a Toyota pozícióját a kemény off-roaderek mezőnyében a frissen bemutatott, vadonatúj Land Cruiser.
Immáron ötödik olyan típusát mutatja be a Toyota, amely a világ talán legfejlettebb alvázas architektúrájára, az ultramodern vezérlőtechnológiákat felvonultató, különösen merev és könnyű TNGA-F platformra épül. Ez a mostani azonban az első olyan modell, amelyet valóban magáénak érezhet Európa. A Tacoma, a Tundra és a Sequoia kifejezetten az észak-amerikai piacra kifejlesztett típusok, a Land Cruiser 300 pedig annak a modellcsaládnak a legújabb sarja, amely az evolúció korai szakaszában levált a klasszikus Land Cruiser-vérvonalról, hogy aztán generációról generációra egyre távolabb kerüljön az európai piac ízlésével jobban összecsengő Prado sorozattól.
A Prado hagyatékát részben nevében is ápolja a most bemutatott, hivatalosan Land Cruiser 250 néven jegyzett modell, ám ennél is többet nyújt: az alapértelmezésben modern, keskeny LED-es fényszórókat az első, bevezetőszériában nagy, kerek lámpatestekre cseréli, ami a klasszikusan szögletes vonalakkal és a – szintén limitált elérhetőségű – vintage színválasztékkal együtt egészen a modellsorozat gyökereiig, az 1984-es Lanc Cruiser 70-es szériáig repíti vissza a rajongókat.

Mindezzel együtt az idén októbertől előrendelhető és 2024 első félévétől átvehető új Land Cruiser 250 nem holmi nosztalgiamodell. Ellenkezőleg: olyan technológiákat vonultat fel, amelyek révén megőrzi helyét a valódi terepjárók kategóriájában.
A már említett TNGA-F architektúra szerves részét alkotó váz másfélszer olyan szilárd, mint a jelenlegi Land Cruiser Pradóé, a váz és a felépítmény együtt 30 százalékkal merevebb, mint eddig, ami csendesebb és kényelmesebb utazást, pontosabb vezethetőséget, jobb terepalkalmasságot és értelemszerűen fokozott biztonságot eredményez.
Az új műszaki alapok egyben azt is jelentik, hogy minden idők legfejlettebb Land Cruiseréről beszélhetünk: most először kap elektromos szervokormányt a modell, ami terepen kíméletesebbé, közúton pontosabbá teszi a manőverezést, ráadásul lehetővé teszi olyan fejlett vezetőtámogató funkciók bevezetését, mint az önműködő kormányzást alkalmazó ütközéselkerülés vagy az aktív sávkövetés.

Szintén újdonság, méghozzá az egész márka történetében, az aktív első kanyarstabilizátor: az aszfaltutat elhagyva egy gombnyomással kiiktatható az oldaldőlést korlátozó rendszer, így terepen nagyobb kitéréssel mozoghat, könnyebben boldogulhat a futómű. A képességeket továbbfejlesztett talajfigyelő kamera (Multi-Terrain Monitor) és automatikus terepüzemmód-szabályozás (Multi-Terrain Select) fokozzák.
A piaci bevezetéshez közeledve részletes tájékoztatást kapunk a fejlett biztonsági és multimédiás funkciókról, az azonban bizonyos, hogy a márka legfejlettebb személyautóihoz mérhető vezetőtámogatásban, valamint online funkciókban részesíti majd utasait a Land Cruiser. Elárultak viszont egy sarkalatos információt: a tágas, öt- és hétüléses kivitelben rendelhető új Land Cruiser a jól ismert 2,8 literes dízelmotor legújabb változatával, valamint új, nyolcfokozatú automata váltóval kerül forgalomba, amivel akár 3,5 tonnát vontathatunk. 2025-től pedig érkezik ugyanennek a dízelmotornak a 48 V-os mild hibrid változata, ami még erősebbé, még finomabbá és még takarékosabbá teszi a legendás modellt.