Megbízható autók és jó szakemberek várnak, ha ezt a márkát választod

Megbízható autók és jó szakemberek várnak, ha ezt a márkát választod

hirdetés
Rövid időn belül két kulcsfontosságú díjban is részesült a Suzuki Európa egyik legnagyobb újautó-piacán.
Az egyik a járművek megbízhatóságát, a másik az ügyfélszolgálat teljesítményét értékelte.
Huszonegyezer ember véleményére már lehet adni – márpedig ennyien válaszoltak a brit What Car? online magazin megbízhatósági felmérésére, hogy elárulják, mennyire elégedettek ötévesnél fiatalabb autójukkal. Konkrétan arra kerestek választ a szerkesztők, hogy az elmúlt két év során előfordult-e meghibásodás az autókkal, milyen sokáig tartott a javítás, és mennyit kellett fizetni.

A felmérésen 32 autómárka 178 típusáról érkezett visszajelzés, és ebből a Suzuki Swift az abszolút negyedik helyen végzett, méghozzá nála nagyságrendekkel drágább modellek mögött – ezzel pedig már azt is elárultuk, hogy saját méretosztályában, azaz a kisautók között a Swift teljesített a legjobban. Az aktuális generáció 99,5 százalékos eredménye lenyűgöző; a visszajelzések szerint huszonöt autóból huszonnégy a legkisebb probléma nélkül üzemelt a megelőző 48 hónapban.
Az összesített ranglistán mindössze két hellyel lemaradva, a teljes piac hatodik legmegbízhatóbb autójaként szerepel az Ignis, amely 99,4%-os megbízhatósági rátát produkált. Minden huszadik autóval fordult elő apróbb fennakadás a hajtásláncban, ám ezeket, akárcsak a Swift beltéri szerelvényeit érintő meghibásodásokat, gyorsan és hatékonyan orvosolták. A modell saját méretosztályában komoly előnnyel tudott győzni: ez volt az egyetlen típus 99% feletti eredménnyel. A legjobb tíz közé egyébként egy másik Suzuki, a Vitara (96,7%) is befért.
Ezek után semmi meglepő nincs abban, hogy a Suzuki a márkák rangsorában is előkelő helyen, negyedikként végzett. Összes minősített típusának átlagos eredménye 96,9%.

A fogyasztók elégedettsége persze nem csak a terméken múlik: legalább ilyen fontos, hogy milyen benyomást tesznek ránk, és milyen szolgáltatást nyújtanak az adott márka munkatársai. Az UKCSI index pontosan ezt méri, méghozzá a gazdaság minden területén. A szervezet félévente összeállított rangsorában rendszeres, visszatérő autóipari győztes a Suzuki, amely 2019 óta idén nyolcadik alkalommal végzett az élen a huszonhat márkát számláló mezőnyben. Az összes piaci szereplőt tekintve a Suzuki a 270 vizsgált szervezet közül a tizenötödik legjobb ügyfélszolgálattal rendelkezik; mögötte hatalmas távolságban, az összesített lista huszonnegyedik helyén érkezik a következő autógyártó.
Noha ez a vevőelégedettségi mutató a brit piacra vonatkozik, számunkra is valós relevanciával bír, hiszen a globális autóiparban mindent, így az ügyfélkapcsolatot is nemzetközi normák szabályozzák. Ennek jóvoltából Európa más pontjain, így Magyarországon is ugyanaz az ügyfélélmény vár ránk, mint amiben a Suzuki nagy-britanniai ügyfelei részesülnek – erre ugyanúgy számíthatunk, mint magukra az autókra.