Renault Captur 2020

Renault Captur 2020

hirdetés

Nagyobb, tágasabb, okosabb lett a Renault Captur.


Hét éve mutatták be a Renault Capturt, most pedig megérkezett Magyarországra a második generáció is, amely már konnektoros hibrid hajtást is kapott. Egészen tavalyig tartott a 2013-ban bemutatott Renault Captur sikerszériája, addig évről évre egyre többet adtak el belőle.
Image
Magyarországon kicsit tovább megmaradt ez a lendület és még tavaly is elment belőle bő 2000 darab, amivel a Captur a Vitara mögött megcsípte az ezüstérmet. A modellből ennyi idő alatt világszerte már 1,5 millió darab fogyott, és hogy folytatódjon a diadalmenet, 2019 végén alaposan felfrissítették a modellt. Kívül komolyabb, bent igényesebb és nagyobb lett a Captur, és hamarosan hibrid hajtással is elérhető lesz.

A megjelenésekor modernnek és vonzónak számító forma az eltelt hét év alatt szép lassan kifulladt, így muszáj volt kicsit komolyítani az autó külsején. Ami sikerült is, a C-alakú LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszóróktól a vasalt élekkel szigorúbbá alakított motorháztetőn, illetve az autó szélesebbnek mutató alsó, ezüst betétekig, vagy az igazán csinosra álmodott C-oszlopig, újrarajzoltak szinte mindent.
De nemcsak látszatra lett nagyobb a Captur, hanem igaziból is, a Clióval, illetve a második generációs Nissan Juke-kal közös CMF-B platformra épülő autó hossza 11 centivel, tengelytávja kettővel gyarapodott. Vannak új, vidám nevű karosszériaszínek, ilyen az Atacama narancs, a Lángvörös vagy a Ferrit kék, amelyek különféle tetőszínekkel és a háromféle spéci megjelenési csomaggal kombinálva úgy nyolcvanféle variációban párosíthatóak össze.
Image
Image
Természetesen a Captur utasterében is észrevehető, hogy megnyúlt az autó, a hátsó utasok lábtere 17 milliméterrel nőtt, az első ülés ülőlapjának hossza két centiméterrel, az első ülések közötti távolság 15 mm-rel, míg a hátsó sor középső ülésének szélessége 4 cm-rel lett nagyobb. Sikerült javítani az utastér különféle rekeszeinek űrtartalmán is, így már 27 liternyi apróságot lehet ide-oda elsúvasztani.

A második – 16 centis úton előre-hátra tologatható – sorban ülők nemcsak a megnövelt lábtérnek örülhetnek, hanem külön szellőzőnek, 12 voltos és két USB csatlakozónak is, az autó hátuljában pedig óriásira nőtt, dupla fenekű, 536 literes csomagtartó várja a poggyászt, lehajtott hátsó háttámlákkal pedig a mosógépet, biciklit, akármit.

Kezelőszervei, gombjai megkapták a Clio – vagy ha úgy jobban tetszik a Duster – belsejéből ismert dizájnt, a rücsis szélű tekerőgombokat a klímapanelon, illetve kicsit feljebb és a kormánytól balra a zongorabillentyű-szerű gombsort. Műszerfala a felszereltségtől függően analóg, és kétféle digitális is lehet – kicsi 7 colos, illetve nagy 10,25 colos kijelzővel – és a középkonzoli központi kijelzőből is van kisebb, nagyobb. A nagyobb elképesztően nagy, állítólag a kategória legnagyobbja, állított tájolású és enyhén íves is.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: 
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/11/nagyobb-tagasabb-okosabb-lett-a-renault-captur/