mazda-museum

Less be otthonról a Mazda gyárába!

hirdetés
Mindenre kiterjedő felújítását követően május végén ismét megnyitja kapuit a Mazda hirosimai múzeuma. A cég a távol élő rajongókra és érdeklődőkre is gondolt: mostantól virtuális sétát is tehetünk a márka évszázados történetét bemutató csarnokokban.
Egy autógyártónál teljesen természetes, hogy időről időre átalakítja arculatát. A Mazda ezt a szemléletet saját gyári múzeumára is kiterjesztette: a cég hirosimai központjában található intézmény belső kialakításában és tárlatainak elrendezésében egyaránt teljeskörűen megújult, minden eddiginél bensőségesebb teret adva ahhoz, hogy a látogatók megismerkedhessenek a Mazda történetével. Az egyszínű környezet, a meleg tónusú megvilágítás, a faburkolatok mind a márka aktuális formai filozófiáját tükrözik, míg a funkcionálisan osztott tér a (tárlat)vezetés élményét, a márkatörténeti utazás örömét erősíti, összhangban a Mazda legújabb ergonómiai kutatásainak eredményeivel.
Nem egyszerűen korszakokra bontották a Mazda száz évét: a látogató tíz fázison keresztül találkozhat a márka történetének, működésének, fejlődésének tíz aspektusával, azokkal az elemi szálakkal, amelyekből a vállalat mára megszőtte varázslatos, semmihez sem fogható szövetét. Az egyik ilyen alkotóelem a monocukuri, az autógyártás, az alkotás szellemisége, amelynek kialakulásáról, megerősödéséről és kibontakozásáról különböző kiállítási zónák mesélnek. Külön termekben követhetjük nyomon a háromkerekű teherjárművek gyártásától a széles modellportfólió kialakításáig, a sikeres japán ipari szereplőből modern globális nagyvállalattá fejlődésig vezető utat. Természetesen önálló tárlatot kaptak a Mazda motorsporttörténetének sokszínű, izgalmas relikviái.
Megjelenik a környezetvédelem, a felelős gondolkodás filozófiája, amely ugyanúgy összeköti a márka múltját, jelenét és jövőjét, mint azok az új generációs technológiák, amelyek az ember elsőségét, jelentőségét hangsúlyozó márkaszemlélettel együtt kijelölik a Mazda következő száz évének irányát és céljait. Az élmény nem lehetne teljes a gyárlátogatás nélkül. Mivel a múzeum a Mazda gyártóüzemével közös területen működik, a vendégeknek egyedülálló módon lehetőségük nyílik testközelből is megismerkedni a Mazdák születésének fázisaival, bepillantást nyerve a márka működésének mindennapjaiba.

Igazi XXI. századi, globális autógyártóként azonban a Mazda azokra is gondolt, akiknek nem áll módjukban felkeresni a Hirosimában működő múzeumot: számukra újdonságként online látogatást szerveznek, ahol az interneten keresztül nem csupán bebarangolhatják a kiállítási tér mind a tíz zónáját, de részletes ismertetőt és magyarázatot is kapnak a látottakról. A virtuális idegenvezetés jelenleg japán nyelven érhető el, de hamarosan beindul az angol nyelvű szolgáltatás is.