jeep-grand-cherokee-wl

Az új Grand Cherokee – mi várható az európai piacra?

hirdetés
A Grand Cherokee WK2-es szériának 2020 augusztusi megszűnése óta a típus európai kedvelői feszült figyelemmel várják a folytatást. Ennek az érdeklődésnek mondhatni nem tett jót az sem, hogy az EU modell kivezetése után alig egy hónappal bemutatták a Grand Wagoneer koncepciót, amit ugyan a nagyközönség vegyes érzelmekkel fogadott, de az igazi Jeep rajongók körében osztatlan sikert aratott.
Elsőre a koncepció és a megvalósult legújabb Grand Cherokee, a WL nagyon hasonlít egymásra, azonban szükség volt némi finomításra a sorozatgyártáshoz. Egy biztos: tisztán látszik, hogy a gyakran a márka zászlóshajójaként emlegetett modell megálmodásakor a prémium kategóriába való belépés volt a cél.
2021 januárjában került bemutatásra a Grand Cherokee L, júniustól pedig már rendelhetővé is vált. Az L jelzés a három üléssoros 7 személyes verzió, az 5 személyes változatról egyelőre még nem adtak több információt annál, hogy érkezik. Akár kívülről, akár belülről vizsgáljuk, már elsőre is feltűnik bárkinek, hogy ez a Grand egy kicsit más, mint a többi. A WK2-ben is kaptunk már finomságokat, főleg a facelift után, például LED lámpák, Harman Kardon hangrendszer stb. A WL-nél viszont már nem arról van szó, hogy nagynak, szépnek, minőséginek akar tűnni, az is.
10,1” Uconnect érintőképernyő, 950W teljesítményű, 19 hangszórós McIntosh hangrendszer, hangvezérlés, masszázsfunkcióval ellátott első ülések, lehajtható karfa minden hátsó üléshez. Csak pár belső funkció az új Grand Cherokee L-ből. Érdekesség, hogy a váltókar teljesen eltűnt, helyette a Pacificából már ismet tekerős megoldás váltotta fel, illetve az eddig megszokott Selec-Terrain kapcsoló is megváltozott, egy billenőkapcsolóval választhatjuk a nekünk legmegfelelőbb üzemmódot.
A külsőleg teljesen megújult Grand Cherokee az elődjénél már kiforrott és jól bevált technikai megoldásokat tovább vitte, és bár túl sok technikai információ még nem áll rendelkezésre, az elnevezések biztos következtetéseket engednek meg. Ilyen például a Laredo és Limited modellekhez alapfelszereltségként kínált Quadra-Trac I, a Summit és Overland modelleknél kínált Quadra-Trac II felezőfunkcióval, illetve a kizárólag Overland felszereltségi szinten elérhető Quadra-Drive II, mely a felezőn kívül a Quadra-lift állítható magasságú futóművet is tartalmazza, melynek köszönhetően a WL gázlómélysége 61 cm.
Erőforrások tekintetében a tengerentúlon ezúttal sem lehet ok panaszra. Az eTorque mild-hybrid rendszerrel kiegészített 3,6 literes V6 pentastar 294, míg az Overland és Summit modelleknél elérhető 5,7 literes V8 Hemi motor 362 lóerő leadására képes. Mindkét motorhoz a korábbi modellből már ismert 8 sebességes ZF automataváltó párosul.
Az, hogy pontosan itt Európában milyen Grand Cherokee-t kapunk majd szinte még teljesen bizonytalan. Kérdéses, hogy a 7 személyes modell egyáltalán elérhető lesz-e, az 5 személyes pedig még az államokban sem jelent meg. A legnagyobb kérdés mindig az erőforrás. Nos a jelenleg kint kapható változatok közül egyik sem tudta teljesíteni már az előző modell utolsó darabjainál is megkövetelt károsanyag normákat, így a V8-ról szinte biztosan le kell mondanunk. Jó jel viszont, hogy a nemrég megjelent Gladiator a WK2-ből már ismert 3,0 literes V6 CRD motorját kapta, így könnyen lehet, hogy a Grand Cherokee dízelmotoros története folytatódik, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni a világ autógyártóinak jövő felé mutató törekvéseit, és a Hybrid, illetve elektromos fejlesztéseit. Könnyen lehet, hogy a WL, csak úgy, mint a JL Wrangler is történelmet ír elődjei után, és egy újabb Hybrid, vagy akár teljesen elektromos modellt köszönthetünk előreláthatólag a jövő év második felében.