2021-ford-mustang

Nincs népszerűbb sportkocsi a Mustangnál

hirdetés
Amikor a Ford 2015-ben bemutatta a Mustang hatodik generációját, jóformán minden szempontból a bevált receptet követte. Azonos részben alkalmazott a múlt előtt tisztelgő, ikonikus elemeket és innovatív, előremutató megoldásokat. Az így létrejött, klasszikus koktélt ugyanakkor egy vadonatúj összetevővel fűszerezte: a legújabb Mustangot immár globális modellként álmodták meg, tervezték és fejlesztették. Ennek eredményeként egy minden korábbinál sokoldalúbb, kezesebb, élvezetesebben vezethető sportautó jött létre, amely ugyanakkor minden porcikájában őrzi az eredeti, 1965-ös ős-Mustang legerősebb génjeit.
Az új, minden elődjénél kiforrottabb Mustang megőrizte és megerősített hagyományos rajongótáborát. Ugyanakkor olyan új ügyfeleket is megszólított, akik korábban erőteljes amerikai zamata vagy a szürkeimporttal járó kényelmetlenségek miatt lemondtak a világ egyik legismertebb típusáról. Ennek köszönhetően már bevezetésének évében a világ legnagyobb számban eladott sportautójává vált, és ezt a címet azóta is minden egyes évben megvédte.
A hétszeres eladási világbajnok Ford Mustang elsődleges piaca persze továbbra is Észak-Amerika, ugyanakkor a modell minden negyedik példánya a világ egyéb piacain talál gazdára. Fontos fejlemény, hogy soha ennyi magánvásárlónak nem adtak még el Mustangot. A legtöbb sportautó ugyanis korlátozott mindennapi használati értékkel bír, amit intenzív vezetési és utazási élménnyel ellensúlyoz. Az autókölcsönzők és flottakezelők ezért mindig is fontos sportkocsi-vásárlónak számítottak, hiszen sokan egy izmos kupéval vagy egy lehengerlő kabrióval fűszerezik meg a nyaralásukat, míg a hétköznapokban praktikus, bár unalmasabb családi autóval járnak. A jelenlegi Ford Mustang azonban a mindennapokban is kiválóan használható modell, amit évről évre egyre többen ismernek fel és aknáznak ki.
A modell vonzerejét a három karakteres hajtáslánc-opció – a 2,3 literes, soros négyhengeres turbómotor, a klasszikus amerikai V8-as ultramodern technológiákkal újraértelmezett, 5,0 literes átirata, valamint a hangsúlyozottan sportos Shelby 500 variánshoz fejlesztett, 5,2 literes, kompresszoros erőforrás –, valamint a különleges kivitelek folyamatosan megújuló, zavarbaejtően sokszínű kínálata fokozza. A Ford Mustang ugyanis évről évre képes újat, különlegeset nyújtani, ami tagadhatatlanul hozzájárul töretlen népszerűségéhez.
Ha csak a karosszériaszínek választékát nézzük, ott is folyamatosan érkeznek izgalmas meglepetések – idén például nem kevesebb mint nyolc új árnyalat. Az igazi attrakciót persze a limitált szériák jelentik: a 2022-es modellév újdonsága például a hófehér Mustang Ice White kiadás, az összetéveszthetetlen versenysávokkal díszített Shelby GT500 Heritage Edition, a sötét elemekkel félelmetessé tett Stealth kivitel vagy a California Special.
A Mustang magyarországi kínálatát nem csak ez utóbbi színesíti, hanem a Mustang Mach 1 variáns is, amelynél dinamikusabb, kezesebb, közvetlenebb és agresszívabb Mustangot még nem forgalmaztak Európában. A Magyarországon is elérhető Mustang Mach 1 a GT-ből ismert 5,0 literes V8-as motort megnövelt, 460 lóerős teljesítményű kivitelben kapta meg; az extra teljesítménnyel és a megnövelt fordulatszámokkal járó igénybevételt kiegészítő olajhűtő és új olajszűrő segít kezelni. Szintén plusz olajhűtő egységekkel szerelik a hatfokozatú kézi és a tízfokozatú automata sebességváltót; az utóbbi másodlagos levegő-olajhűtővel is rendelkezik, ami további 75%-kal nagyobb hűtőkapacitást eredményez.
A nagyobb teljesítményt részlegesen önzáró differenciálmű viszi át az aszfaltra, így automata sebességváltóval 4,4, manuálissal 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Mustang Mach 1. A végsebesség terén a kézi sebességváltós modell van előnyben: az automata modell 249 km/órájával szemben itt akár 267 km/órát is elérhetünk. A Mach 1 nagy sebességnél is maximálisan stabil marad, köszönhetően egyrészt a Mustang Shelby GT500 alkatrészeivel kiegészített, feszesebbre hangolt, adaptív felfüggesztésnek, másrészt a módosított aerodinamikai csomagnak: az átdolgozott első és hátsó légterelőknek, az optimalizált fenéklemeznek, valamint a módosított diffúzornak, amelyek együttesen 22 százalékkal növelik a leszorítóerőt, miközben a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer megfelelő hűtéséről speciális légelvezető csatornák gondoskodnak.