Image

Ford Ranger változatok

hirdetés

Egyet munkára, egyet szórakozásra

Két új verzióval bővült a közelmúltban a Ford Ranger modellcsaládja. Az egyik abszolút lényegéig csupaszítja le a népszerű pickupot, a másik épp ellenkezőleg, a lehető legvonzóbban öltözteti fel azt.
A Ford Ranger kínálata mindig is sokszínű volt. Háromféle fülkeméret, kettő- vagy négykerék-hajtás, kétféle szabad hasmagasság, munkacentrikus, szabadidős vagy egyenesen terepsportra optimalizált kivitelek közül válogathattak az ügyfelek. A 2019-ben megújult modell kiemelkedő jellemzői – takarékos, új hajtáslánca, robusztus minősége és  gazdag technológiai tartalma – azonban új lehetőségeket nyitottak meg a Ranger előtt, a Ford pedig nem habozott kiaknázni azokat.
A széria megújult hajtáslánc-kínálata nagyobb teljesítményt kínál, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Ez minden eddiginél jobb munkatárssá teszi a Rangert – a Ford pedig arról is gondoskodott, hogy ennek előnyeit azok is élvezhessék, akiknek speciális járműre van szükségük. A modellfrissítés kapcsán egy különleges kivitellel, a fülkés alvázzal bővült a Ranger kínálata. A szó szerint vázig csupaszított modell tökéletes alapot képez azon specialisták számára, akik Európa-szerte különleges felépítményeket terveznek és gyártanak. A szimpla fülke mögött több mint 2,5 méternyi hely áll rendelkezésre az egyedi funkcionalitású és kialakítású felépítmények rögzítésére (a kivitel XL fülkével is kérhető). A Ford Ranger fülkés alváz kapcsolható összkerékhajtással, növelt (237 mm) szabad hasmagassággal, valamint a 170 lóerős, 420 Nm forgatónyomatékú 2,0 literes dízelmotorral rendelhető, így közúton takarékosan, terepen magabiztosan használható. A 3270 kg megengedett legnagyobb össztömeg és a 3,5 tonnás vontatható tömeg ismeretében az alkotók szabadjára engedhetik fantáziájukat. A Ford Európa tizenhárom országában több mint 160 átépítő műhellyel áll kapcsolatban, így az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy nemcsak az alap, hanem a rá kerülő felépítmény is kiváló minőségű lesz.
Míg a fülkés alváz elsősorban a professzionális felhasználók számára izgalmas, a Ranger-család egy másik újdonsága azokat szólítja meg, akik nem egyszerű munkaeszközként tekintenek pickupjukra. A brit MS-RT műhely negyven éven át épített versenyautókat, majd úgy döntött, szakértelmét a Ford haszonjármű-kínálatának tökéletesítésében kamatoztatja. A dobozos áruszállítók után idén a Ford Rangert is felvették kínálatukba, az eredmény pedig túlzás nélkül vérforraló.
A Ford Ranger MS-RT a Wildtrak alapjaira épülő sportmodell – ha úgy tetszik, a terep-versenyautónak tervezett Ranger Raptor közútra optimalizált párja. 20 colos könnyűfém OZ Racing-keréktárcsák, izmos kerékívtoldatok és hangsúlyos oldalsó küszöbtoldatok emlékeztetnek a modell küldetésére; a képet karbonmintázatú hűtőmaszk és külső tükörházak, az első lökhárítóba integrált, kerek ködfények és a fülke mögé illesztett, áramvonalas keret teszik teljessé. A Ranger MS-RT erőforrása minden esetben a 213 lóerős, 500 Nm-es dízelmotor, amelyhez a Ford Mustangból átemelt, tízfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Ez a kiváló hajtáslánc megérdemli a vérmes kipufogóhangot, amelyet speciális applikáció segítségével erősít fel a modellváltozathoz megrendelhető Maxhaust-rendszer. A Ranger MS-RT utasterében narancs öltésekkel varrott fekete bőrkárpitozás, ülésfűtés és hangulatvilágítás teremt speciális környezetet, ki- és beszálláskor pedig az egyedi küszöbbetétek és padlószőnyegek emlékeztetik az utasokat, hogy nem egy átlagos pickuppal van dolguk.