ford-e-tourneo-courier-active

Bűvös kocka családoknak

hirdetés

Bemutató: Ford E-Tourneo Courier

Ígéretéhez híven megint vadonatúj elektromos autóval jelentkezik a Ford. A terepjárós hangulatú, szögletes formavilágú E-Tourneo Courier garantáltan népszerű lesz a környezettudatos családok körében.
Egy modern családi autó sikerreceptje nagyon egyszerű: legyen tágas, praktikus, kényelmes, biztonságos, mutasson jól a kocsifeljárón, és persze a környezettudatosság sem hátrány. Készülnek is sorra az ilyen modellek, ám a Ford új ötleteinek köszönhetően az ötüléses E-Tourneo Courier még az erős mezőnyben is kifejezetten izgalmas és vonzó választásnak ígérkezik.
A tervezők leglátványosabb újítása a terepjárós formavilág, ami több okból is ügyes megoldás. Egyrészt azért, mert az SUV-divat már jó egy évtizede dúl a világ összes piacán, így aztán a vevők pillantása biztosan megakad majd az új személyszállító karakteres, szögletes karosszériáján, fényezetlen sárvédő-szélesítésein, erőteljes küszöbvédő elemein és terepjárókat idéző orrkialakításán. Hogy ez az SUV-sítás mennyire tudatos döntés volt, az abból is kiderül, hogy az Active modellváltozat tetejét fehérre fényezik – pont, mint azét a Ford Bronco off-roaderét, amely az ígéretek szerint hamarosan Európában is kapható lesz.
Persze a szögletes forma akkor is nagyon előnyös, ha a család hobbija nem a vadvízi evezés, hanem mondjuk a közös csellózás, amihez szintén nem árt, ha elég tágas a csomagtér. Az új formavilágnak (és a Fiesta- helyett a Puma-padlólemez használatának) köszönhetően az E-Tourneo Courier hátsó traktusát hosszabbra és szélesebbre szabhatták, így az 44 százalékkal nagyobb lett, mint az elődmodellé. Az 570 literes térben most már tényleg minden elfér, ha pedig ez is kevésnek bizonyul, a hátsó üléssor ledöntésével majdnem 2,2 köbméternyi holmit lehet bepakolni az autóba. Ennek ismeretében már csak apró, de kellemes figyelmességnek hat, hogy a mérnökök az orrba, a belsőégésű motor helyére is terveztek egy 44 literes tárolót. Itt kapott helyet a töltőkábel, így nem kell átrendezni az egész csomagtartót, ha hozzá akarunk férni a vezetékhez.
Az utastér rengeteg kisebb-nagyobb rakodóhelyét egyébként főleg azoknak az autósoknak köszönhetjük, akik a Ford vásárlói felmérésein beikszelték, hogy jobb tárolási és csomagrendezési megoldásokra vágynak – bizony, a Ford nem csak úgy, találomra fejleszti autóit, hanem a későbbi felhasználók körében végzett, alapos kutatások eredményei alapján hozza meg döntéseit. Így került a csomagtér oldalsó burkolatába kibillenthető tároló, több kisebb-nagyobb rekesz, a középkonzolba tágas és átrendezhető tárolódoboz, a műszerfal tetejére praktikus hely az apró, de fontos úti holminak, az ajtókba pedig mély és öblös zseb. És ha már az ajtóknál tartunk: a hátsó üléssorba nagyon kényelmes a ki- és beszállás a tolóajtókon keresztül, és a csomagtérajtót úgy alakították ki, hogy felnyitva menedéket nyújtson az eső ellen. Akinek csorgott már a nyakába a víz, miközben egy babakocsit próbált kibogarászni a kocsi hátuljából, az most elégedetten bólinthat.
De nemcsak a forma változott, hanem a műszaki tartalom is, mivel az autó vadonatúj, hatékony elektromos hajtásláncot kapott. A 136 lóerős villanymotor simán és csendesen, fokozatváltások nélkül működik, az akkumulátor töltése pedig kifejezetten hatékony: a szokványos otthoni hálózatról 5,7 óra alatt érhető el a teljes töltöttség (10 százalékos szintről), ha pedig egyenáramú gyorstöltőt használunk, 35 perc alatt már 85 százalékon áll a mutató. Ha pedig csak beugrunk tíz percre a boltba, és addig kábelvégre kötjük az autót, mire végeztünk, 87 kilométerre elegendő áramot vett fel az akku. Az E-Tourneo Courier végsebessége 145 km/óra, vagyis az autópályán is könnyen tartható a forgalom ritmusa, és előzés közben sem kell nagyokat fékezniük a mögöttünk haladóknak.
A töltés természetesen időzíthető is a FordPass okostelefonos alkalmazással, amin azt is beállíthatjuk, hogy reggel mikor szeretnénk elindulni. Ekkorra a rendszer nemcsak teljesen feltölti az autót az olcsóbb éjszakai árammal, hanem az utastér és az akkumulátor hőmérsékletét is jó előre beállítja az optimális szintre. Ugyanezzel az alkalmazással bármikor a távolból is ellenőrizhetjük, mekkora távolságra elég még az eltárolt energia, ahogy azt is, hol tart éppen a töltési folyamat, megtervezhetjük az esetleges töltési pihenőkkel tarkított útvonalat, sőt az app abban is segít, hogy egy zsúfolt parkolóházban vagy egy túra után az erdő szélén könnyen megtaláljuk a ránk váró autót.

A Ford természetesen azokra is gondolt, akik inkább a hagyományos erőforrást választanák, ezért az új modell 125 lóerős, 1,0 literes benzines turbómotorral is kapható lesz. Ehhez a hatfokozatú manuális sebességváltó mellett hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata is kapcsolódhat, ami optimális egyensúlyt kínál a sima váltások és a hatékony teljesítményleadás között. Ez a benzines változat már idén nyáron megérkezik a márkakereskedésekbe, az E-Tourneo Courier első példányait pedig 2024 végén vehetik majd át a vásárlók.