ford-elektromos

Aki villanyautót venne, az Fordot venne

hirdetés
Az Egyesült Királyság autóvásárlói leginkább Fordot választanának, ha elektromos hajtású autót vennének, derült ki egy nemrégiben elkészített felmérésből.
Átfogó közvélemény-kutatást végzett a CarGurus nevű alapítvány, hogy felmérjék, hány brit autóvásárló szeretne elektromos hajtású modellre váltani a következő tíz évben, és hogy az ilyen vevők számára melyik márka a legvonzóbb. A felmérés alapján egyértelműen a Ford a befutó, a lista második, illetve harmadik helyén pedig két német presztízsmárka osztozik. A kizárólag elektromos autókat gyártó Tesla némi meglepetésre csak ötödik lett.
Aligha véletlen a Ford első helyezése, hiszen a Ford Mustang Mach-E minden piacon nagy durranásnak bizonyult. Az egy feltöltéssel akár 610 kilométert is teljesítő, 100 km/órás tempóra 3,7 másodperc alatt katapultáló szabadidőjármű révén a vállalat bebizonyította, hogy nagyon is ért az elektromos hajtásláncokhoz, ráadásul a közelmúltban két elektromos haszonjármű (az E-Transit és az E-Transit Custom) is megjelent a kínálatában. És bár az áruszállítók sosem tüzelik fel különösebben az autóvásárlókat, a jelentőségük mégis hatalmas, hiszen a fuvarozóflották autói rengeteg kilométert futnak.

Mindez már önmagában is meggyőző lehet az autóvásárlók számára, de a Ford rengeteg más lépéssel is egyértelművé teszi, hogy mennyire komolyan veszi az elektromos átállást. Kölnben óriási beruházással felépítették a Villamosítási Központjukat, ahol nemcsak a holnap elektromos autótechnológiáit tervezik és fejlesztik, hanem itt gyártják majd az európai piacra szánt elektromos járműveket is (jövőre már el is készül az első ilyen autó). És mert ehhez rengeteg akkumulátor is kell, Törökországban felépítik a kontinens egyik legnagyobb erre szakosodott gyárát, ahol évente akár 45 gigawattórányi kapacitású akkumulátor készül majd. Ennyi akku képes lenne felvenni és tárolni a Paksi Atomerőmű egynapi teljes áramtermelését.
A CarGurus felmérése egyébként rávilágított egy nagyon érdekes tényre is: idén kevesebb brit tervezi, hogy a következő tíz évben elektromos autóra vált. Tavaly még többen számoltak ezzel, de 2022-re csökkent a vásárlási kedv, mert a vevők még mindig nem találják elég sűrűnek a nyilvánosan elérhető töltőhálózatot, emellett pedig hosszúnak érzik az akkumulátorok feltöltési idejét. A Ford azonban ezen a téren is jól teljesít, hiszen a Mustang Mach-E akkuja 10 perc alatt 119 kilométerre elegendő áramot képes felvenni, ráadásul a Ford-tulajdonosoknak a Blue Oval töltőhálózat több mint 300 ezer töltőpontja is rendelkezésre áll Európában. A Fordon tehát semmi nem múlik: aki úgy érzi, hogy készen áll a váltásra, az egész kontinensen számíthat a márkára és elektromos járműveire.