NewFiat600eLaPrima

Teljesen elektromos és hibrid hajtással jön a Fiat 600

A teljesen elektromos változat mellett lágyhibrid hajtással is kapható lesz a Fiat 600-as. Az olasz városi crossovert végre hivatalosan is bemutatták. Íme a részletek!
A Fiat a B-SUV kategóriát célozta meg második teljesen elektromos modelljével. Az 500e után itt van végre a 600e, amely a Fiat első ötajtós elektromos autója.
Az 54 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor jóvoltából az új 600e akár több mint 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. Az optimális töltési idő érdekében az autó 100 kW-os gyorstöltő rendszert kapott, amellyel kevesebb mint fél óra alatt lehet 80 százalékra tölteni az akkumulátort - nagyjából ennyi idő alatt pakolhatjuk tele az autót egy hétvégi kiruccanásra.

Az új 600e otthoni használatra, illetve a nyilvános töltőpontok igénybe vételére szolgáló Mode 3 töltőkábelt is kínál – ez utóbbi segítségével nem egészen 6 óra alatt tudjuk teljesen feltölteni az akkumulátort.

A 156 lóerős villanymotor 9,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az új Fiat 600e-t, végsebességét pedig 150 km/órában maximálták.
Az elektromos 600-as súlya 1520 kg, és a Fiat még azt is elárulja, hogy az akkumulátor ebből 339 kg-ot nyom.

Az olasz városi crossover lágyhibrid hajtással is elérhető lesz. Ennek a modellnek az 1,2 literes, 100 lóerős motorját egy 21 kW-os villanymotor egészíti ki, amelyhez egy 48 voltos akkumulátor tartozik.
Az autót automata váltóval szerelik, de a kormány mögötti váltófülekkel manuálisan is kapcsolni lehet a fokozatokat.

A villanymotortól nyert extra motorteljesítmény rugalmasabb gázreakciókat biztosít alacsony fordulatszám-tartományban, illetve elinduláskor. A technológia szintén támogatja az e-kúszás funkciót, ahol a vezető a gázpedál érintése nélkül tehet meg rövid távolságokat, például dugóban haladva (e-dugókövetés). Emellett a jármű tisztán elektromos üzemben képes parkolni, előre- és hátramenetben egyaránt (e-parkolás). Mindemellett a hibrid rendszer lassítás során képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.

A hibrid változat 11 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
A 4,17 méter hosszú autó bőséges helyet kínál öt utasának, és kategóriájának legnagyobb belső tárolókapacitását kínálja, összesen 15 liternyi hely vár az utasokra, akik az ötletesen kialakított, egyedi, párnázott fedéllel és rugalmasan variálható pohártartókkal felszerelt központi padlókonzolon, az ülés-zsebekben, vagy különböző rekeszekben helyezhetik el személyes tárgyaikat. Csomagtartója 360 literes és motorosan nyitható. (A lágyhibrid változat csomagtartója kicsit nagyobb, 385 literes)
A 600-as közelség-érzékelős, kulcs nélküli nyitás/zárást kapott, így soha nem marad véletlenül nyitva az autó. Mobiltelefonunkat vezeték nélkül tükrözhetjük a 10,25 colos infotainment kijelzőn, és közben vezeték nélkül tölthetjük az erre kialakított tárolóban.

Rengeteg vezetéstámogató rendszert kínál a 600-as, például van benne megállásra és ismételt elindulásra képes asszisztens funkció, a gyalogosok és kerékpárosok észlelésekor önállóan vészfékező rendszer, valamint a vezető éberségét felügyelő rendszer is.

Az elektromos változat hazai érkezése a következő év elején várható, a hibrid pedig 2024 második felében érkezik meg Magyarországra.
A 4,17 méter hosszú autó bőséges helyet kínál öt utasának, és kategóriájának legnagyobb belső tárolókapacitását kínálja, összesen 15 liternyi hely vár az utasokra, akik az ötletesen kialakított, egyedi, párnázott fedéllel és rugalmasan variálható pohártartókkal felszerelt központi padlókonzolon, az ülés-zsebekben, vagy különböző rekeszekben helyezhetik el személyes tárgyaikat. Csomagtartója 360 literes és motorosan nyitható. (A lágyhibrid változat csomagtartója kicsit nagyobb, 385 literes)