Nem statisztaszerepre készül az új Suzuki Vitara

Nem statisztaszerepre készül az új Suzuki Vitara

hirdetés
Megkezdődött a Suzuki eVitara magyarországi előértékesítése. Az újonctól azt várja a márka, hogy hibrid névrokonához hasonlóan meghatározó szereplője lesz a piacnak.
49 vagy 61 kWh kapacitású LiFePo-akkumulátor, 344-428 kilométer közötti szabványos hatótávolság, első- vagy összkerékhajtás, 144-184 LE (106-135 kW) motorteljesítmény: ezek az adatok eddig is ismertek voltak, mostantól azonban Magyarországon is jelentőséggel bírnak, hiszen 2025 negyedik negyedévében megkezdődött a Suzuki első tisztán elektromos típusa, az eVitara szabadidőjármű forgalmazása.

Az importőr várakozásai szerint már az első teljes év, azaz 2026 végére az elektromos SUV-k hazai piacának meghatározó szereplőjévé válhat a modell.

A névrokon Vitaránál 11 centiméterrel hosszabb, 3,5-lel magasabb, 2,5-lel szélesebb crossover tengelytávja 270 cm, ami még a középkategóriás Suzuki Across szabadidőjárműnél (269 cm) is kedvezőbb érték.
A teherviselő elemként beépített akkumulátorcsomag mélyebb tömegközéppontot, az elektromos motor és a kiegészítő zajcsillapító megoldások jóformán nesztelen üzemet eredményeznek: az álló helyzetből 100 km/órára akár 7,4 mp alatt gyorsuló modell stabilan és kifinomultan siklik úti célja felé. A kis akkumulátoros belépőmodell csak GL felszereltségi szinten elérhető, a nagy akkus verzió hajtásképlettől függetlenül két kivitelben (GL+ vagy GLX) elérhető.
A GL+ extrái főleg télidőn jönnek majd kapóra: fűthető külső tükrök, első ülések és kormány, hátsó üléssori légbeömlők, valamint az első ablaktörlők nyugalmi pozíciója alá a szélvédőbe beágyazott fűtőszálak segítik a komfortos indulást hideg reggeleken. Habár már a belépőmodellnél alapfelszerelés a könnyűfém keréktárcsa, a legfelső, GLX szinten 18 helyett 19 colos méretben, eltérő dizájnnal kínálja azokat az eVitara.
Ugyanitt adaptív fényszórók, 360 fokos kamerarendszer, panoráma-napfénytető, vezeték nélküli telefontöltő, motoros vezetőülés állítható deréktámasszal, Infinity audiorendszer és ködfényszóró is tartozik a szériafelszereléshez. Amiért sehol nem kér felárat a Suzuki, az a 10,1 colos központi érintőképernyőről vezérelhető, okostelefon-integrációt és navigációs rendszert egyaránt tartalmazó infotainment-rendszer, a számtalan vezetőtámogató funkció, a sávtartótól kezdve a jelzőtábla-felismerésen át a vezetői éberségfelügyeletig.
Az eVitara egyik kiviteléhez sem szükséges hagyományos kulcs, minden esetben egy érintéssel működik mind a négy elektromos oldalablak, mindkét üléssoron vannak USB töltőcsatlakozók, és digitális vezérlésű a klímaberendezés. A nagyobb akkumulátorhoz társítható, két villanymotoros (tehát nem mechanikus) összkerékhajtás velejárója a lejtmenetvezérlés, valamint a Snow és Trail üzemmódok, amelyek havon, illetve terepen segítik az előre jutást.
Az eVitara alapára 14 190 000 Ft, amiből 1,3 millió kedvezményt ad a Suzuki, így a márka első tisztán elektromos típusa már nem egészen 12,9 millió forinttól elvihető. A legolcsóbb összkerékhajtású változat a fent említett kedvezménnyel 15 040 000 Ft, míg az árlista tetején álló, csúcsfelszereltségű verzió akciós vételára 16 690 000 Ft. Az első modellek 2026 elején érkeznek.