suzuki-s-cross

A Suzuki ügyfelei a legelégedettebbek, a leghűségesebbek

hirdetés
Az Egyesült Királyság legnagyobb ügyfél-elégedettségi felmérésén magasan a Suzuki bizonyult a legkiválóbb autógyártónak. Sőt: az összes iparágat és piaci területet nézve is kevés olyan márka van, amely több örömet okozna ügyfeleinek, mint a Suzuki.

Az összesen 256 gyártót és szolgáltatót vizsgáló felmérésen az összesített ötödik, ezen belül az autómárkák között – hatalmas előnnyel – az első helyen végzett a Suzuki abban a rangsorban, amelyet 2008 óta félévente tesz közzé a brit UKCSI Institute of Customer Service. Az Egyesült Királyság ügyfél-elégedettségi indexét (UKCSI) a fogyasztók körében folyamatosan végzett felmérések eredményei határozzák meg. A most közzétett információk a 2021 kora őszén, illetve 2022 kora tavaszán lejegyzett benyomásokat – összesen több mint tízezer fogyasztó véleményét – tükrözik. A szervezet tizenhárom piaci szegmensben, számos részterületen méri az ügyfelek elégedettségét, majd az így kapott pontszámokat súlyozva összegzik.
A felmérésben összesen huszonhét autómárka teljesítményét értékelték ügyfeleik, és a Suzuki minden versenytársát messze megelőzve végzett az első helyen. A márka összpontszáma 85,9 százalék volt, jóval az autópiaci átlag (81,0%) fölött. A teljes, 256 szolgáltatót, kereskedőt és gyártót rangsoroló listán az előkelő ötödik helyen végzett a Suzuki, olyan, nemzetközileg elismert szereplőket utasítva maga mögé, mint az Apple, a Netflix, az Amazon vagy az Ikea.

A japán autógyártó teljesítményére jellemző, hogy a második legjobb autómárka, egy német prémiumgyártó az összesített huszonkettedik helyen (azaz tizenhét hellyel a Suzuki mögött) végzett. A Suzuki eredményét még értékesebbé teszi, hogy az autóipar vezeti azon szektorok listáját, amelyek a legnagyobb mértékű javulást (1,9 százalékpont) érték el az elmúlt egy év során, azaz itt különösen erős a verseny. Pont ugyanennyivel javított egyébként saját eredményén ugyanezen időszak alatt a Suzuki.
A felmérésen, ahol 2019 óta ötödik alkalommal bizonyult a legjobb autómárkának a Suzuki, a megkérdezett fogyasztók olyan értékek mentén értékelik a szolgáltatókat, mint a beléjük fektetett bizalom, a tapasztalat és szakértelem, az ügyfélkezelési filozófia, az érzelmi kötődés erőssége, vagy az etikai értékrend. A Suzuki az autóiparban az első helyen végzett a bizalom és az ügyfélhűség kérdésében, és az egész piacra vonatkozóan kiemelkedően jól teljesített az „Ajánlaná a márkát másoknak?” kérdésre adott válaszok tekintetében.