Trafic-Van-ETech

Teljessé vált a Renault elektromosfurgon-kínálata

hirdetés
Piacra lépett az új Trafic-széria bevezetésekor már beharangozott, akkumulátoros elektromos verzió. Az új E-Tech modellel immár minden kisáruszállító-kategóriában kínál emissziómentes változatot a Renault.
Negyvenhárom év alatt több mint 2,4 millió példányban találtak gazdára a Renault Trafic egymást követő generációi. A siker titka valójában nem titok: a széria annak köszönheti népszerűségét, hogy mindig fél lépéssel az ügyfelek kívánságai előtt járt, és olyan megoldásokkal erősítette a kínálatot, amelyek révén a piac meghatározó szereplője maradhatott.
Ilyen a most forgalomba hozott, tisztán elektromos hajtáslánc, amely vadonatúj lehetőségeket nyit meg az ügyfelek előtt. Az 52 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor akár 297 kilométeres hatótávolságot ígér; ez a felhasználók többsége számára elegendő egy teljes munkanap megszakítások nélküli teljesítéséhez.

Ez azért fontos, mert így a Trafic E-Techet elegendő a nap végén töltőre csatlakoztatni, így a felhasználók piactól függően kedvezményes éjszakai, csúcsidőn kívüli tarifával tölthetik a furgont. Erre a fedélzeti, 7 kWh-s töltőrendszer szolgál, amely külön fali töltőegység telepítése nélkül, háztartási csatlakozóról is alkalmazható. Ha a városban kellene tölteni a Traficot, a 22 kW-os váltóáramú gyorstöltővel 25 perc alatt 50 kilométerre elegendő energiát vehet magához a jármű. Végül a Trafic (a 2024-es modellévtől kezdődően) támogatja az 50 kW-os egyenáramú villámtöltést is, ami akár hosszabb távolságok megtételére is alkalmassá teszi a modellt.
A 90 kW (122 LE) teljesítményű villanymotornak nincs ellenére az országúti közlekedés, és mivel 245 Nm-es maximális forgatónyomatéka már elinduláskor rendelkezésre áll, a dízelmotoros variánsoknál is könnyedebben vezethető teljes terheléssel – ez 1,1 tonnás hasznos teherbírást és akár 920 kg maximális vontatható tömeget jelent. A sofőr választhatja az Öko üzemmódot, valamint rendelkezésre áll egy speciális, hatótávolságot maximalizáló beállítás, amely a menetdinamika korlátozásával (a végsebesség például 90 km/órára csökken) és egyéb módosításokkal 322 kilométerre nyújtja az elméleti hatótávolságot.
Az E-Tech-rendszer egyébként nemcsak csendesebbé és rugalmasabbá teszi az autót, hanem a karbantartási költségeket is csökkenti: nincs olajcsere, nincs szükség AdBlue-adalékra, és mivel fékezéskor főszerepet vállal a villanymotor, lassabban kopik, hosszabb élettartamú az üzemi fék.

A furgonhoz kifejlesztett okostelefonos alkalmazás és fedélzeti infotainment-szolgáltatás jóvoltából olyan funkciókat vehetünk igénybe, mint az akkumulátor töltésének, illetve a fülke fűtésének időzítése, a navigációs útvonal mentén található töltőpontok megjelenítése, vagy egy olyan ajánló, amely megmutatja, hogy meddig jutunk el a jelenlegi töltöttségi szinttel.
A kétféle karosszériahosszal és magassággal, 5,8 – 8,9 köbméteres raktérrel, illetve fülkés alvázként megvásárolható Trafic E-Tech megjelenésével háromtagúra bővült a Renault elektromos áruszállítóinak kínálata. A Kangoo Van E-Tech és a Master E-Tech, valamint a közéjük besoroló újonc minden ügyféligényt lefed.