Hírek

A luxusmárka, amit csak imádni lehetett volna

Amati latinul annyit tesz: szeretni. És ha másképp alakult volna a gazdasági helyzet az 1990-es években, a szó ma valami mást is jelentene: a Mazda felsőfokát.
Soha nem volt akkora jólét Japánban, mint az 1980-as évek végén. Virágzott a gazdaság, az exportpiaci szereplők, köztük mindenekelőtt az autógyártók új lehetőségeket láttak a terjeszkedésre. Az addig megbízható, megfizethető tömegpiaci modelleket gyártó márkák elérkezettnek látták az időt, hogy immár több évtizedes tapasztalatukat – no meg rendkívül fegyelmezett, minőségcentrikus szemléletüket – a prémiumpiacon is kamatoztassák.

A legnagyobb szereplők egymás után alapították meg luxusmárkáikat, leginkább az Egyesült Államokat megcélozva, hiszen az 1985-ös Plaza-egyezmény kifejezetten vonzóvá tette a dollárpiacot a japán exportőrök számára.
A Mazda ekkortájt a fellegekben járt hazai piacán. A harmadik legnagyobb hazai autógyártóvá nőtt, így amikor felmerült a cégvezetésben, hogy a Toyota, a Nissan és a Honda mintájára a Mazda is létrehozhatna egy luxusautó-részleget, mindenki támogatta az elképzelést. Mivel a  japán piacon már ekkor is rendelkeztek prémiumjellegű almárkákkal, nemzetközi vizeken pedig a Mazda MX-5 teremtett kultikus rajongótábort a márka számára, borítékolhatónak vélték a sikert.

A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon:
https://www.carnet.hu/mazda/hirek/a-luxusmarka-amit-csak-imadni-lehetett-volna
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely