Image

Gladiator

hirdetés

Igazi terepjáró, vagy igazi pick-up? Mindkettő.

28 év után köszönthetünk újra pick-up-ot a Jeep modellpalettáján. Az 1957 és 65 között gyártott Forward Control kivételével az elődök is mindig egy éppen aktuális modell újragondolásával kaptak platót, jelen esetben a Gladiator gyakorlatilag a Wrangler JL hosszított változata.
A Gladiator európai kínálatának kizárólagos tagja a háromliteres, V6-os Multijet dízelmotor, mely 264 lóerő, és 600Nm nyomaték leadására képes a 8 sebességes automataváltón keresztül. Ezzel az elképesztő teljesítménnyel mindössze 8,6 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/h sebességet.

Igazi terepjáró. Bár Európában sajnos a Rubicon változat nem rendelhető, a hajtásláncot tekintve nem lehet okunk a panaszra. Az itt elérhető Sport és Overland változatok is már harmadik generációs Dana44 tengelyekkel vannak szerelve, illetve a Wranglerből már jól ismert 2,72:1-es áttételű felezőfokozattal ellátott Command-Trac 4x4 rendszerrel. Bár a gyári differenciálzár, illetve az elektronikusan kiiktatható stabilizátor nem opció, a hátsó önzáró differenciálmű szériafelszereltség, melynek segítségével valamennyi akadályt le fogunk tudni küzdeni.
A belső kialakítás a vezető- és anyósülésből nézve nem sokban tér el a Wranglertől. A műszerfal és az első elrendezés teljesen megegyezik, felszereltségtől függően 7, vagy 8,4 colos negyedik generációs Uconnect rendszer Apple Carplay-el és Android Autoval, illetve a 4xe modellekből már ismert Uconnect services-el, melynek telefonos alkalmazásával akár távolról is ellenőrizhetjük az autó állapotát, vagy nyithatjuk-zárhatjuk azt.
Újdonság viszont a hátsó üléssor alatt, illetve mögött található tárolórekesz, melyekben kényelmesen el tudunk helyezni mindent, amit inkább a fülkében tartanánk, mint a platón. Opcionálisan elérhető egy új vezetéknélküli por-víz-ütésálló hangszóró, melynek nagy teljesítményű akkumulátoráról egy USB porton keresztül bármilyen eszközt feltölthetünk.

Hat különböző színű ülésből választhatunk, a fekete és bézs szövet mellett, bőrből fekete és nyeregbarna, illetve speciális perforált vagy hagyományos Katzkin bőrt.
A szériafelszereltség igen gazdag, az alapmodell esetében is tartalmazza a LED világításrendszert, a ParkView tolatókamerát, az első-hátsó parkolóradart, a kulcs nélküli indítást, a kétzónás automata klímát, illetve a vontatmánystabilizáló rendszert. A Jeep történetében most először elérhető az első off-road kamera, melynek segítségével gyakorlatilag mindig láthatjuk mi történik közvetlen az autó előtt.
Igazi pick-up. A Gladiator 153cm hosszú és 144cm széles platója 613kg-al terhelhető, és olyan hasznos funkciókat tartalmaz, mint a rejtett világítás, az opcionális vízálló 230V-os külső áramforrás, illetve az integrált rögzítő fülek.  Háromféle platófedél közül választhatunk; feltekerhető, vagy felhajtható vászon, illetve felhajtható kemény borítás.

Kívülről nézve a Gladiator ugyanazokat a funkciókat hordozza, mint a Wrangler. Ha kedvünk tartja akár levehetjük a tetőt, az ajtókat, de akár a szélvédőt is lehajthatjuk, hogy átélhessük az igazi Jeep élményt!
A Sport alapváltozat már nettó 16,45 millió forinttól elérhető, az Overland kezdőára 18,5 millió forint.  Itt már az alapfelszereltség része a színre fújt sárvédő és keménytető, illetve a 8,4 colos Uconnect prémium Alpine hangrendszerrel. 2021-ben egy speciális széria is elérhető, az 80th Anniversary 19.9 millió forintért, itt már szinte teljes felszereltséget kapunk, illetve évfordulós logóval ellátott bőrüléseket, szőnyegeket és külső emblémákat.