hyundai-ioniq-6

Tiszteli a hagyományt és újat teremt a Hyundai

A Hyundai történetének kétségtelenül legizgalmasabb autója az Ioniq 6, ám ehhez foghatót más márkák kínálatában sem találunk a piacon. A különleges szedán formavilága a múltból, technológiája a jövőből származik.
Hamarosan rendelhetővé válik Európában a Hyundai Ioniq 6, az az autó, amelyre alighanem mérföldkőként emlékezik majd vissza az utókor. Noha technológiája javarészt már ismerős az Ioniq 5 szabadidőjárműből származik, egy sor részletmegoldásával új korszakba vezeti át a Hyundait a modell. Ilyen például a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége, amelyet az Ioniq 6 kapcsán mutatott be a gyártó (hogy aztán gyorsan az Ioniq 5 vásárlói számára is elérhetővé tegye ezt a rendkívül hasznos szolgáltatást).
Szintén a jövőbe mutatnak a tisztán elektromos járművek számára gyalogosbiztonsági okokból előírt, haladást kísérő hangok, amelyek egy tudományos-fantasztikus film betétzörejeiként is megállnák a helyüket. Rendkívül stílusos újítás a kétszínű hangulatvilágítás, amelynek fényereje ráadásul a sebesség növekedésével változik. Ez utóbbi összecseng az Ioniq 6 formavilága diktálta hangulattal: utoljára a múlt század első harmadának vége felé készültek ilyen kecsesen elegáns, áramvonalasnak álmodott karosszériák – a különbség, hogy az Ioniq 6 valóban a világ egyik legkedvezőbb (0,21-es) közeg-ellenállású személyautója.
Az aerodinamika tehát nem csak stíluselem, hanem a Hyundai elektromosjármű-programjának fontos eleme. A nagy, 77,4 kWh-s akkumulátorral és hátsókerék-hajtással szerelt Ioniq 6 akár 610 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ami 27 százalékkal jobb, mint az Ioniq 5 eleve lenyűgöző értéke, és ez mindenekelőtt kiemelkedően kedvező légellenállásának köszönheti az impozáns méretekkel megáldott, 4885 mm hosszú újonc. Ha ugyanehhez az akkumulátorhoz összkerékhajtást társítunk, 239 kW (325 LE) csúcsteljesítményt és 5,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást kapunk. A harmadik lehetőség az 53 kWh-s akkumulátor és a hátsókerék-hajtás kombinációja, amely kiemelkedően kedvező, várhatóan 14 kWh/100 km alatti energiafogyasztásával – no meg kedvezőbb árával – fog magának híveket szerezni.
Az árakról persze még korai beszélni, hiszen a Hyundai mostanában kezdi meg az Ioniq 6 gyártását. Az innovatív 800 V-os elektromos hálózattal szerelt, akár 350 kW-os villámtöltőről tölthető szedán kétségtelenül megosztóbb karakterű, mint az Ioniq 5, ezzel azonban pont a kívánt hatást érte el a Hyundai. A nemzetközi szaksajtó felüdülésként fogadta az egyre sablonosabb villanyautók piacát felkavaró modellt, amely persze olyan kézzelfogható előnyökkel is szolgálhat, mint a digitális műszeregységgel integrált, hatalmas érintőképernyő, fekvőfotellé átalakítható első ülések, a számtalan USB-töltőaljzat, a digitális visszapillantó tükör rendelhetősége, a külső fogyasztók akkumulátorról történő működtetésének a lehetősége, vagy a fejlett vezetőtámogató funkciók végeláthatatlan sora.