hyundai-staria

Tarol a Hyundai a szakértőknél

hirdetés
Miután a Hyundai 2021-ben több mint 110 szakmai és közönségdíjat zsebelt be Európában, megkettőzött lendülettel vágott neki 2022-nek, és újabb kitüntetésekkel bővítette elismeréseinek tárházát.
A világ továbbra sem tud napirendre térni az Ioniq 5 formabontó koncepciója felett: a kívül kompakt, belül hatalmas, egyszerre múltba visszatekintő és futurisztikus crossover dizájnjánál csak technológiája a meggyőzőbb. Nem véletlenül választották meg a típust az év flottajárművének a brit Company Car Today magazin munkatársai, akik szerint a zéró károsanyag-kibocsátás, a vonzó árfekvés, a kedvező üzemben tartási költségek, a családbarát praktikum és nem utolsósorban a kívánatos karakter olyan kombinációját nyújtja a típus, amihez hasonlót senki más nem kínál a piacon. „Az Ioniq 5 drámai megjelenésű, stílusos és kiváló menetképességekkel bíró autó, amely sikerrel veheti fel a versenyt akár a prémiummárkákkal is. Rendkívül izgalmasan kezdett a Hyundai új elektromos almárkája; alig várjuk, hogy megismerjük a következő Ioniq modelleket” – lelkendezett Paul Barker szerkesztő. Ezzel a véleménnyel egybevág, hogy a Hyundai Ioniq 5 nem csupán az abszolút első helyet szerezte meg a szavazáson, hanem a legjobb prémium elektromos járműnek járó díjat is elnyerte, holott az elmúlt évben a világ legpatinásabb, jóval magasabb árfekvésű márkái is számos új villanyautóval bővítették portfóliójukat. Ugyanerre a véleményre jutott a Best Cars of the Year (azaz ’Az év legjobb autói’) díj globális autóipari szakemberekből álló zsűrije. A neves formatervezők, mérnökök, autóversenyzők, ipari szereplők, szakújságírók és televíziós szakemberek egybehangzó véleménye szerint a Hyundai Ioniq 5 volt az egész világ legfontosabb, legjobb újdonsága 2021-ben: a kompakt crossover német prémiummárkákat és ikonikus sportautókat is maga mögé utasított a kiélezett versenyben.
A németországi Auto Bild szakfolyóirat éves díjátadóján hagyományosan külön értékelik a Németországban gyártott, illetve import gépkocsikat. A Hyundai értelemszerűen az utóbbi kategóriában indult, és nem egy, hanem két típusa is kategóriagyőzelmet ért el: az Ioniq 5 a legkiválóbb villanyautónak járó címmel gyarapította kitüntetéseinek számát, míg a Hyundai Tucson a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyében nem talált legyőzőre. Ami az utóbbit illeti, „izgalmas formavilágával új ügyfeleket csábíthat a márkához, ugyanakkor tervezői nem követték el azt az általános hibát, hogy túlságosan modernkedő belső környezettel terhelték volna az utasokat” – összegezte véleményét Tom Drechsler, a lap főszerkesztője, hozzátéve, hogy a rendkívül kiegyensúlyozott ár/teljesítmény arány is a Tucson felé billentette a mérleget.
Nem csak a Hyundai szabadidőjárműveire hullott díjeső az év elején: a márka kínálatában régi hiányt pótló Hyundai Staria busz is a figyelem középpontjába került. A németországi Auto Motor und Sport magazin több mint százezer olvasót megmozgató szavazásán a Hyundai újdonsága bizonyult a piac legvonzóbb egyterű modelljének. A futurisztikus formavilág minden bizonnyal szerepet játszott a döntésben, ugyanakkor, mivel a szavazás nem csak az év újdonságait, hanem a teljes piaci kínálatot felöleli, a Hyundai Stariának olyan versenytársak ellen kellett bizonyítania, amelyek több generáción átívelő hagyományokkal és kiterjedt, hűséges ügyfélkörrel rendelkeznek.
Az is tény ugyanakkor, hogy a Hyundai Stariához fogható járművel nem igazán találkozhatunk a piacon: ennek igazolásaként a modell a világ legpatinásabb formatervezési seregszemléjén, az idén 71. alkalommal megrendezett Good Design Awards-on elnyerte a zsűri díját Közlekedés kategóriában. Ugyanitt az Ioniq 5, valamint a E-Pit villámtöltő berendezés is a legmagasabb szintű elismerésben részesült. Szintén dizájn-díjasak lettek a Hyundai infotainment rendszerei (beleértve az elektromos típusokhoz, illetve az N sportmodellekhez kifejlesztett, speciális tartalmakat és megjelenést kínáló rendszerek), a márka Bluelink okostelefonos alkalmazása, de az a HTWO hidrogén üzemanyagcellás energiatermelő berendezés is, amely a Hyundai autóipari fejlesztéseinek eredményeit ülteti át egy még szélesebb körű társadalmi felhasználásba.
Ezek a fejlesztések egytől egyig elérhetők (vagy hamarosan elérhetők) az európai ügyfelek számára. Ugyanakkor egy globális márka esetében az sem mellékes, hogy típusainak minőségét és megbízhatóságát a világ más piacain is elismerik. Erre az elmúlt hetekben kétszer is sor került: az észak-amerikai U.S. News and World Report fogyasztóvédelmi szakkiadvány a Hyundai öt típusát is a Legjobb ár-érték arányú autó díjjal tüntette ki: a Santa Fe, a Tucson és a Kona a szabadidőjárművek között, az Elantra Hybrid és a Tucson Hybrid pedig a benzin-elektromos hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében ért el kategóriagyőzelmet. Ami pedig a világ egyik legnagyobb autóipari piacelemző szervezete, a J.D. Power által elvégzett járműmegbízhatósági felmérését illeti, a Hyundai minden eddiginél jobb eredményt ért el, és tavalyi helyezésén négy (!) helyet javítva az észak-amerikai piac harmadik legmegbízhatóbb márkájának bizonyult. A rangsor pikantériája, hogy a Hyundai-t csak saját maga tudta megelőzni: a dobogó felsőbb fokain ugyanis a Hyundai Motor Group másik két márkája állt.