hyundai-kona-electric-sop-czech-republic

Itt születnek az európai Hyundaiok

hirdetés
Immár tizenöt éve gyárt autót Európában a Hyundai, a másfél évtized alatt meghozott döntések pedig megerősítik azt, amit az autógyártó egyébként is hangoztat: Európa egyre fontosabb szerepet játszik a márka jövőbeli terveiben.
A Hyundai csehországi gyárában 2023 harmadik negyedévében megkezdődött az új generációs Kona Electric gyártása. Normál esetben egy ilyen hír fontos az üzem dolgozói és beszállítói számára, és persze azok az ügyfelek is izgatottan fogadták a bejelentést, akik számára ez nem kevesebbet jelentett, mint hogy megrendelt villanyautójuk elindult a megvalósulás útján.
Valójában azonban ennél sokkal többről van szó. Az idei gyártásindítás a Hyundai minden jelenlegi és leendő európai ügyfele számára mérföldkőnek számít, mert ez egy újabb pillére (méghozzá meglehetősen stabil pillére) az autógyártó európai stratégiájának. Még az év vége előtt húszezer, majd 2024-től évente ötvenezer Kona Electric készül majd itt, a csehországi Nošovicében. Az elektromos crossover jelenleg a gyár teljes kapacitásának tíz, jövőre azonban már tizenöt százalékát fogja kitenni – úgy, hogy közben olyan slágermodellek is készülnek itt, mint az i30 (beleértve az i30 N sportmodelleket is) vagy a Tucson (amelynek egy példánya tavaly ősszel az üzem négymilliomodik autójaként írt történelmet). A hangsúlyok ezen eltolódása tökéletesen egybevág a Hyundai azon célkitűzésével, hogy 2035-től kizárólag emissziómentes modelleket értékesítsen Európában.
Európa azonban nem csak a gyártásban járul hozzá a Hyundai villamosítási terveinek megvalósításához: a HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) munkatársai az első pillanattól fogva aktívan közreműködtek az új generációs modell fejlesztésében, amivel szavatolták, hogy a Kona Electric ugyanúgy tökéletesen igazodjon a csehországi üzem adottságaihoz, mint az európai ügyfelek elvárásaihoz.
Ez még nem minden. Míg Nošovice idei villanyautó-termelésének több mint 80 százaléka négy európai országba (az elektromobilitás terén élen járó Hollandiába, Norvégiába, Németországba és Franciaországba) irányul, a felvevőpiacok száma és aránya hamarosan jelentősen változni fog. Újdonságként az új generációtól kezdve mostantól Csehországban készülnek a Kona Electric jobbkormányos kivitelei is – ezeket értelemszerűen az Egyesült Királyság, Írország, valamint Ciprus és Málta piacaira szállítják. Szintén fontos fejlesztés, hogy a Kona Electric második kivitelével megduplázza piacainak számát a HMMC: az itt gyártott példányokat a jelenlegi huszonkét európai piacon kívül hamarosan további húsz térségbe és országba kezdik majd szállítani.