ford-mustang

Vad marad a Mustang. Erősebb, mint korábban

hirdetés
Az új Mustang elérte a bűvös határt: a csúcsváltozatot 500 lóerős szívómotor hajtja, és a többi modellvariánsnak sincs miért szégyenkeznie.
A Ford jó érzékkel karácsonyra időzítette a legújabb Mustang-sorozat teljesítményadatainak közzétételét, hogy a rajongók – akikből jó sok van – azonnal megírhassák a Mikulásnak, mit tuszkoljon be nekik a fa alá.
A vadonatúj, hetedik generációs Mustangot három változatban lehet majd megvásárolni: az egyik az alapkivitelnek csak jobb híján nevezhető, bivalyerős EcoBoost-verzió lesz, a másik a népszerű GT, a harmadik pedig a sorozatban most először kínált Dark Horse, ami már inkább pályagép, mint országúti autó, de persze a gyereket is el lehet vinni vele az iskolába, ha úgy jön ki a lépés.
Az amerikai piacon Mustang EcoBoost néven, nálunk alighanem simán csak Mustangként megjelenő változatot 2,3 literes EcoBoost turbómotor hajtja. A teljesen új tervezésű blokk 315 lóerős, a forgatónyomatéka pedig 475 Nm. Ahhoz, hogy ezt kicsiholják az erőforrásból, a mérnökök megváltoztatták a furat/löket arányt, kombinálták a szívótorok- és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, emellett pedig változó szelepvezérlést, integrált kipufogógáz-visszavezetést és kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak. És hogy az autónak ne csak a gyorsulása, hanem a hangja is borzongató legyen, a vevők aktív szelepes kipufogót is rendelhetnek hozzá, ami hagyja érvényesülni a turbómotor zenéjét, de gombnyomásra szinte elnémítja az autót, hogy ne verje fel a lakónegyed csendjét.
A GT még ehhez képest is nagyot lép felfelé, hiszen az 5,0 literes, V8-as Coyote-blokk alapból 480 lóerős; ez sok egyéb mellett a kettős légbeömlőnek és a dupla fojtószelepház-kialakításnak köszönhető, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegőtömeg-áramot garantál. Ráadásul ez a teljesítmény még fokozható is: ha a vevő rendeléskor kipipálja az aktív szelepes kipufogó opcióját, a motor 486 lóerőt és 567 Nm-t tud leadni. Aki ilyen autót vásárol, az maga gazdálkodhat ezzel az erővel, mivel a GT-hez alapáron hatfokozatú manuális váltó jár, de a Ford persze azokra is gondolt, akiknek ez nem megy készségszinten (Amerikában például sokaknak idegen a kézi kapcsolgatás), így felárért a vevők tízfokozatú automatát is kérhetnek.
A hetedik modellgeneráció kétségtelenül legizgalmasabb darabja a Dark Horse-változat lesz, amiben a V8-as Coyote-szívómotor kereken 500 lóerőt teljesít. Ez a valaha épült legerősebb nem Shelby-kivitelű Mustang. Ehhez a blokkot még a GT motorjához képest is feltuningolták: a főtengely speciális kiegyensúlyozást kapott, és kovácsolt hajtókarok kapcsolják hozzá a gyorsabban mozgó, nagyobb nyomást kifejtő dugattyúkat. A vezérműtengelyeket is átméretezték, hogy elviseljék a versenypályákon szokásos magasabb fordulatszámot, ami akár 7800 fordulat is lehet percenként, márpedig ez V8-as motoroknál nem mondható általánosnak.

Párhuzamosan az amerikai bevezetéssel, a tervek szerint Európában is 2023 nyarán kezdik el árulni az autót. Érdemes lesz visszanézni a carnet.hu/ford oldalra, hiszen amint rendelhetővé válik a Mustang S650-ös új szériája, a oldalon tájékoztatjuk az érdeklődőket!