ford-mustang-mach-e

Távolról tették önvezetővé a Ford villanyautóját

hirdetés
A Ford tisztán elektromos hajtású szabadidőjárműve, a Mustang Mach-E nemcsak azzal lepi meg újra meg újra tulajdonosait, hogy mennyire jó vele autózni, hanem azzal is, hogy állandóan képes megújulni.
A Ford Mustang Mach-E nagyon sok szempontból különleges, egy dologban viszont szinte egyedülálló: a vezeték nélkül letölthető, rendszeresen érkező, ingyenes szoftverfrissítések miatt folyamatosan megújul. Ez azért nagyon fontos, mert eddig úgy vásároltunk autót, hogy annak minden szolgáltatása adott volt, és a később megjelenő extrák már elérhetetlenek voltak a meglévő járműhöz. A Mach-E vevőinek viszont nem kell új autót venniük vagy márkaszervizbe menniük, ha fejlettebb és sokoldalúbb modellváltozatra vágynak.
A Ford szoftveres frissítései ráadásul rengeteg területet lefednek, vagyis nemcsak egy aktuálisabb térképet jelentenek a navigációs rendszerben, vagy szebb betűtípusokat a médialejátszó menüjében, hanem egészen komoly, az autó teljesítményét és tudását is érintő update-ekről van szó. Idén késő tavasszal például azt jelentette be a márka, hogy az összes Mustang Mach-E eddig is tekintélyes vontatókapacitása tovább javul. Mostantól tehát akár egytonnás ráfutófékes utánfutót is vontathat az elektromos crossover, hátsó- és összkerékhajtású kivitelében egyaránt. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az autóval biztonságosan vontatható például egy kisebb horgászhajó, egy jet-ski vagy egy kompakt lakókocsi.
Ugyanakkor a modell más területeken is fejlődött. A 80-90 százalék közötti akkukapacitás-sávban az eddigi 52 helyett már csak 15 percig tart a töltés – aki töltött már villanyautót, tudja, hogy 80%-os töltöttség felett nagyon lelassul a folyamat, ezért a mindennapi használatban ez egy rendkívül fontos előrelépés. Az egypedálos rendszer újrakalibrálásával pedig még egyenletesebben adagolható a teljesítmény az alacsony sebességtartományban – ez, ugye, azt jelenti, hogy a gázpedál felengedésekor az autó intenzíven lassít, egészen álló helyzetig, ami kiemelkedően egyszerűvé teszi az autó vezetését.
Néhány hete pedig megjelent egy még újabb frissítés, melynek köszönhetően mostantól akár tetőcsomagtartó is szerelhető az autóra. Ez természetesen nem szoftveres frissítésnek, hanem az európai importőr és a hatóságok közötti hatékony együttműködésnek köszönhető. Ez azt jelenti, hogy a Mach-E fizikailag eddig is alkalmas volt arra, hogy a tetején szállítson megfelelően rakományt, ám korábban nem rendelkezett az ehhez szükséges tanúsítvánnyal. Most, hogy ez rendelkezésre áll, a Ford az érintett piacokon vezeték nélküli szoftverfrissítés útján módosítja a fedélzeti multimédiás rendszerek keresztül elérhető kezelési kézikönyvet, hogy az tartalmazza a tetőcsomagtartó használatára és felszerelésére vonatkozó információkat. A legnagyobb dinamikus terhelhetőség fémtető esetén 75, panoráma-üvegtetővel szerelt modelleknél 60 kilogramm.
Ez az utóbbi frissítés egyelőre nem vonatkozik Észak-Amerikára, ott viszont aktiváltak egy olyan funkciót, ami Európában egyáltalán nem létezik. Ez a BlueCruise szolgáltatás: egy részlegesen önvezető funkció, amely bizonyos meghatározott autópálya-szakaszokon a vezető beavatkozása nélkül (de felügyelete mellett) képes gyorsítani, lassítani és kormányozni az autót. A Ford becslései szerint hamarosan mintegy 66 500 Ford-tulajdonos élvezheti majd nap mint nap ennek a kényelmét. A BlueCruise technológia tavaly júniusban jelent meg a márka kínálatában, és az ezzel felszerelt autók azóta több mint 17 millió kilométert tettek meg biztonságosan Amerikában.

Ezek után nem csoda, hogy az Európában immár egy éve kapható Ford Mustang Mach-E rajongótábora egyre növekszik. Az eddigi vásárlók 88 százaléka más márkák járműveiből ült át a Mustang Mach-E volánja mögé, hogy élvezhesse az autó vezetési élményét, egyedi stílusát és hatótávolságát – és persze szakadatlan megújulását.