Dupla győzelemmel nyitotta az évet az Alpine

Dupla győzelemmel nyitotta az évet az Alpine

Két különdíjat is elnyert az Alpine egy neves brit autómagazin Év Autója szavazásán!
– Az egyiket egy olyan típusával, amely még nem is létezik.
Immár hetedik éve kapható alapvetően változatlan formában az Alpine A110, és az ilyen jellegű következetesség rendszerint meghozza a gyümölcsét.

Miután a kupét ez idő alatt folyamatosan finomították, erősebb változatokat, kiélezettebb verziókat mutattak be belőle, mostanra teljesen kiforrott, letisztult modellé vált, amit nem csak a vásárlók, hanem a szakma is elismer.

Legutóbb a brit What Car? szerkesztői emelték piedesztálra az A110-est, amikor a 2024-es Év Autója szavazáson a ma kapható legjobb ár/érték arányú sportautó címmel tüntették ki azt.
Az 1,1 tonnás A110 hangolástól függően 252 vagy 300 lóerőt bocsát a rendelkezésre, álló helyzetből 4,2-4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az igazi élményt azonban nem ez, hanem a rendkívül pontos vezethetőség jelenti, amint arról a What Car? újságírói megemlékeztek.
„A kategória címe félrevezető lehet: senki egy pillanatig ne gondolja, hogy az Alpine A110 csak az árához képest nyújt sokat” – mondta Steve Huntingford főszerkesztő, a szakmai zsűri tagja. „Teljesen mindegy, mennyi pénzt szán az ember sportautó vásárlására, nehezen talál ennél fürgébb, dinamikusabb, kezesebb, szórakoztatóbb autót. Kivételesen alacsony tömege jóvoltából az Alpine könnyeden mozog, és teljes mértékben átengedi vezetőjének az irányítást.”
A szakmai díj mellett egy közönségdíjat – pontosabban egy megosztott közönségdíjat – is elnyert az Alpine.

A brit lap ugyanis a szokásos Év Autója szavazás keretében olvasóinak is teret ad, hogy kifejtsék véleményüket kedvenc újdonságaikról.

Ők pedig tizennégy lehetőség közül a Renault 5-ösre szavaztak – arra a Renault 5-ösre, amely könnyen vezethető, barátságos utcai autóként a hamarosan érkező, kőkemény közúti sportautónak ígérkező Alpine A290 alapját képezi.

Ezzel az Alpine visszatér gyökereihez, hiszen a márka annak idején pont úgy jött létre, hogy Jean Rédélé szerette volna ütőképesebbé tenni Renault 4CV versenyautóját…
Ma még vajmi keveset tudunk az Alpine A290-esről azon kívül, hogy tisztán elektromos hajtáslánccal készül majd, és kifejezetten hozzá tervezett, dizájnjukban és szerkezetükben egyaránt egyedi sportabroncsokkal kerül forgalomba.

Az viszont, hogy a Renault 5 fél éven belül két fontos közönségszavazáson is diadalmaskodni tudott (2023 nyarán az év legfontosabb elektromos újdonságának választották meg egy hasonló közönségszavazáson), a lehető legjobb indikátora a sikernek. Azt jelzi ugyanis, hogy az európai ügyfélkör nagy érdeklődéssel várja a múltidéző formát előretekintő technológiákkal társító járműkoncepciót – a nagyobb teljesítményre pedig még soha senki nem mondott nemet.