A differenciálmű az autóipar egyik legfontosabb találmánya: ez teszi lehetővé, hogy kanyarban ne feszüljön meg a hajtáslánc, ne kopjanak szélsőséges mértékben a hajtott tengely két végén lévő abroncsok. Sokáig tartott, amíg a mérnökök innen eljutottak az olyan aktív rendszerekhez, mint a részlegesen önzáró differenciálmű.
Ez nem alkalmazkodik a választott ívhez, hanem kijelöli azt: a bal és jobb oldali kerekek meghatározott mértékű hajtásával a sofőr szándékának és/vagy a menetkörülményeknek megfelelő mértékben szabályozza azt.
Ha az a feladat, hogy az autó jobban ráforduljon az ívre, a külső kerékre juttat több nyomatékot a rendszer; ha épp ellenkezőleg, nyitni kell az íven, akkor a belsőre.
Ez nem alkalmazkodik a választott ívhez, hanem kijelöli azt: a bal és jobb oldali kerekek meghatározott mértékű hajtásával a sofőr szándékának és/vagy a menetkörülményeknek megfelelő mértékben szabályozza azt.
Ha az a feladat, hogy az autó jobban ráforduljon az ívre, a külső kerékre juttat több nyomatékot a rendszer; ha épp ellenkezőleg, nyitni kell az íven, akkor a belsőre.











