Uralja Magyarországot, rekordot dönt Európában a Toyota

Uralja Magyarországot, rekordot dönt Európában a Toyota

hirdetés
Jóformán minden piaci szegmensben a dobogón végzett, és összességében Magyarország első számú autógyártójának bizonyult 2023-ban a Toyota. A márka európai teljesítménye is soha nem látott magasságokban szárnyalt.
Nyerő szériában van a Toyota Magyarországon: miután 2022-ben a személyautók piacán a második, a személygépkocsik és könnyű haszonjárművek összesített mezőnyében pedig az első helyen végzett az eladásokban, 2023-ra a személyautók forgalmazásában is az élre lépett, megerősítve abszolút vezető helyét a könnyű (azaz B kategóriás jogosítvánnyal vezethető) gépjárművek hazai piacán.

A márka 13,47 százalékos piaci részesedése történelmi rekord. Ami még inkább lenyűgöző, hogy ezt az eredményt a darabszámok folyamatos emelése mellett érte el a márka. Két év alatt 20 százalékkal – 14 397-ről kerek 17 300 darabra – növelte magyarországi forgalmát a világ legnagyobb autógyártója, amelynek lendületét – így, visszatekintve ez már különösen nagy bravúrnak számít – annak idején a koronavírus-járvány sem tudta megtörni a hazai piacon.
Ezt az eredményt ráadásul kiegyensúlyozott teljesítménnyel érte el a Toyota: a magánvásárlók és a céges ügyfelek körében egyaránt a japán gyártó termékei voltak a legkeresettebbek: az előbbin 19,5%, az utóbbin 11,3 százalékos piaci részt tudhatott magának 2023-ban a Toyota.
A márka nem kevesebb mint öt típusa végzett az első helyen saját kategóriájában, és még egyszer ugyanennyi a dobogó alsóbb fokain.
A Datahouse adatai szerint az abszolút legnépszerűbb Toyota a Corolla (3238 db) volt; a háromféle karosszériaváltozatban kínált, két különböző hibrid hajtáslánccal is elérhető alsó középkategóriás klasszikus a méretosztály eladásainak 23,5 százalékát tudhatta magának.

A kisautók körében (B szegmens) a Toyota Yaris (1852 db) volt a legnépszerűbb, kerek 25 százalékos piaci részesedése lenyűgöző egy olyan méretosztályban, ahol hagyományosan erősek az európai márkák.

A Toyota RAV4 (1551 db, 16% piacrész) a középkategóriás szabadidőjárművek, a Toyota Proace City Verso (317 db, 46,6%) a modul egyterű modellek, a Toyota Hilux (2111 db, 43,7%) pedig a platós kisteherjárművek, azaz pick-upok körében bizonyult legyőzhetetlennek.
A Toyota Aygo-X (730 db, 24%), a Toyota C-HR (2005 db, 10,5%) és a Toyota Proace City (680 db, 14,7%) a második legkeresettebb miniautóként, kompakt crossoverként és kompakt kishaszonjárműként zárta az évet. A Toyota Yaris Cross (2139 db, 12,7%) a piac egyik legádázabb küzdelmét hozó méretosztályában, a városi szabadidőjárművek között szerzett bronzérmet, míg a Toyota Proace Verso (405 db, 10,5%) a középkategóriás kisbuszok versenyében lett harmadik.
Ami a 2024-es kilátásokat illeti, azok több mint fényesek. A Toyota öt vadonatúj modellt vezet be Magyarországon. A C-HR és a Land Cruiser utódmodelljeivel már megismerkedhettünk, ahogy az előzmények nélküli Toyota Proace Max haszonjárművet is bemutattuk már olvasóinknak. Az új generációs Toyota Camry szedánból egyelőre csak az észak-amerikai verziót ismerhette meg a világ.
Az igazi nagy szenzáció pedig egy városi elektromos crossover lesz, az Urban Crossover Concept tanulmányautó sorozatgyártású változata. Emellett megújul a Toyota Professional haszonjárművek teljes portfóliója, valamint a komplett Yaris család, beleértve a Yaris Cross szabadidőjárművet és a GR Yaris utcai versenyautót.
Magyarországon tehát soha nem volt ilyen stabil a Toyota jelene, és ilyen ígéretes a jövője. Ezzel együtt is megnyugtató, hogy egész Európában szárnyal a márka, ami minden eddiginél biztosabb hátteret jelent a Toyota hazai jelenléte és növekedése szempontjából.

Sorban harmadik éve ezüstérmes a kontinensen a Toyota.

Hajszál híján 1,1 millió személyautót és kishaszonjárművet vásároltak Európa országaiban, ami 7 százalékkal haladja meg a 2022-es eredményt. Ennél is nagyobb arányban, 11 százalékkal erősödtek a villamosított (öntöltő hibrid, plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos) modellek eladásai: a 755 ezer darabos forgalom az összeladások 68,6 százalékát, azaz több mint kétharmadát jelenti!
A Toyota Professional ennél is nagyobb arányban, 18 százalékkal erősödött, ez azonban csak a kezdet: a kishaszonjármű-üzletág átalakítja és kibővíti európai értékesítési rendszerét, és ennek nyomán 2025-re további 30 százalékos növekedéssel számol.

Mindent összevetve tehát 2024 a legjobb év arra, hogy ellátogassunk egy Toyota-kereskedésbe, és megismerkedjünk a megújuló modellkínálattal. A hazai Toyota-eladások meghatározó oszlopaként a Carnet erre Dél-Pesten és Tatabányán kínál lehetőséget.