Interbrand 2020

Interbrand 2020

hirdetés

Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autógyártója.


Idén is kiadta meghatározó, a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listáját az Interbrand.
Image

A Toyota továbbra is remekül teljesít, az első helyen áll az autógyártók között, ahogy 17 éve mindig.

Megdöbbentő változásokat hozott a világgazdaságban a koronavírus-járvány és annak áttételes hatásai.

Ha csak a számokat nézzük, kiválóan állunk, az Interbrand által listázott 100 legértékesebb globális vállalat kilenc százalékkal növelni tudna összértékét (elérte a 2336,5 milliárd dollárt).

A valóság azonban az, hogy ezt a növekedést egy maroknyi gigavállalat hozta össze. A Top 3 vállalat ma már a teljes százas lista értékének 30 százalékát (!) teszi ki, míg 2010-ben ez az arány „csupán” 16 százalék volt.

Interbrand TOP 10 legértékesebb vállalat

Márka Abszolút helyezés (2020) Abszolút helyezés (2019) Márkaérték (mrd dollár) 2020 Márkaérték (mrd dollár) 2019 Márkaérték változás 2019 -> 2020
           
Apple 1 1 322,999 234,241 37,9%
Amazon 2 3 200,667 125,263 60,2%
Microsoft 3 4 166,001 108,847 52,5%
Google 4 2 165,444 167,713 -1,4%
Samsung 5 6 62,289 61,098 1,9%
Coca-Cola 6 5 56,894 63,365 -10,2%
Toyota 7 7 51,595 56,246 -8,3%
Mercedes-Benz 8 8 49,268 50,832 -3,1%
McDonalds 9 9 42,816 45,362 -5,6%
Disney 10 10 40,773 44,352 -8,1%

Átélve a karantént, a távolságtartást, az érintésmentességet, egy csöppet sem csodálkozhatunk azon, hogy a világ 100 legértékesebb vállalatát elemző Interbrand listán az online kereskedelemmel foglalkozó Amazon növelte a legnagyobb mértékben az értékét (+60%), a legtöbbet pedig két streaming szolgáltató, a Spotify (+22 hely) és a Netflix (+24 hely) lépett előre a rangsorban.

Miközben a vásárlás, a szórakozás, a kommunikáció új módjait támogató szolgáltatók szárnyaltak, az autóipar újabb nehéz évet könyvelhetett, könyvelhet el.

A küzdelmes második negyedév után ugyan kezdenek magukra találni a gyártók, a visszaesés így is drámai mértékű. 

Image

Jól látható, hogy csak a lista élén álló, eleve erős márkák (a Toyota 2004 óta minden évben a legértékesebb autógyártónak számít) tudták megőrizni relatíve jó pozíciójukat a Top 100-as listán. A Tesla két év távollét után tért vissza a listára.

Az Interbrand márkaérték-felmérése a vállalat pénzügyi teljesítménye és versenyképessége mellett számos egyéb szempontot is figyelembe vesz. Ilyenek a vállalatok globális hatását és a fenntartható fejlődést előirányzó tevékenységei, a márka vásárlásra motiváló ereje, de meghatározó szerepet játszik benne az ügyfélhűség, a tehetséges munkaerő csábítási és megtartási képessége is.