Piacvezető a Toyota

Piacvezető a Toyota

hirdetés

Februárban is megőrizte hazai piacvezető pozícióját a Toyota.


Január után az év második hónapját is az élen zárta a Toyota, amely nemcsak összesítésben, hanem két igen fontos szegmensben is vezeti az eladásokat. A Corolla - valamennyi kategóriát vizsgálva - az abszolút legnépszerűbb autó hazánkban, a Yaris is a Top 5 között van.
Image

A szökőév februárjában több mint 1100 autót adott el Magyarországon a Toyota, és ezzel mind havi, mind éves szinten a hazai piac legkeresettebb autómárkája, derül ki a DataHouse által közzétett értékesítési adatokból.

A márka a városi kisautók és az alsó-középkategóriás modellek között ezúttal sem talált legyőzőre, de más szegmensekben is kiválóan teljesített.

2020 februárjában 1137 darab Toyotát helyeztek forgalomba Magyarországon, így a japán márka sorban második alkalommal bizonyult a piac legnépszerűbb gyártmányának.

A havi összesítésben egyetlen más márka sem volt, amelynek a piaci részesedése meghaladta volna a tíz százalékot.
A Toyota idén februárban 50 százalékkal több autót helyezett forgalomba itthon, mint tavaly, és kétharmadával többet, mint két éve – mindez különösen elismerésre méltó annak fényében, hogy a hazai újautó-piac februári forgalma (11 078 új autó) minimális mértékben ugyan, de csökkent (-1,34%) a tavalyi eredményhez képest. Ami az év eddigi teljesítményét (január-február) illeti, ott is őrzi elsőségét a Toyota. Piaci részesedését minden másnál nagyobb mértékben növelte a márka: 2438 forgalomba helyezéssel az eladások 11,5 százalékát uralta azon a piacon, ahol két hónap alatt 21 192 új autót helyeztek forgalomba, minimálisan (+1,18%) többet, mint tavaly. A második helyezett márkánál 10,4, a harmadiknál 38,5 százalékkal teljesített jobban a Toyota.

Ami a legnépszerűbb szegmenseket illeti, változatlanul a szabadidőjárművek (az év eddigi időszakában 7005 db, 33,1%) és az alsó-középkategória (4391 db, 20,7%) vezetik a ranglistát. Ugyanakkor mindkét húzó méretosztály teret vesztett a váratlan reneszánszukat élő buszlimuzinokkal (3422 db, 16,1%) szemben, miközben a városi kisautók (3033 db, 14,3%) gyakorlatilag ugyanolyan erősek, mint tavaly ilyenkor. Ebből a négy domináns szegmensből kettőt, az alsó-középkategóriát és a kisautókét a Toyota uralja. Az új generációs Corolla az év első két hónapjában 3,98 százalékos piaci részesedésre tett szert (844 db forgalomba helyezett autó), míg a Yaris a január után a februárt is megnyerte (745 db, 3,52%). Nem csoda, hogy mindkét modell felkerült az öt legnagyobb számban forgalomba helyezett típus listájára, számos tradicionális sikermodellt előzve meg.


Magyarország legnépszerűbb autómárkái (személyautók) 2020. február TOP10

  Márka Forgalomba helyezés (db)
(2020.02.)
Változás 2019.02.-hez képest Piaci részesedés
(2020.02.)
         
1. Toyota 1137 50% 10,26%
2. Ford 1056 -4,78% 9,53%
3. Volkswagen 1032 32,99% 9,32%
4. Skoda 935 -8,33 8,44%
5. Dacia 932 60,97 8,41%
6. Suzuki 710 -57,71 6,41%
7. Opel 597 -38,71 5,39%
8. Kia 585 7,54 5,28%
9. Fiat 524 39,73 4,73%
10. Renault 380 -24,45 3,43%

 

Magyarország legnépszerűbb autómárkái (személyautók) 2020. január-február TOP10

  Márka Forgalomba helyezés (db) Piaci részesedés
       
1. Toyota 2438 11,50%
2. Volkswagen 2208 10,42%
3. Dacia 1760 8,31%
4. Skoda 1683 7,94%
5. Ford 1669 7,88%
6. Fiat 1115 5,26%
7. Opel 1045 4,93%
8. Suzuki 1034 4,88%
9. Kia 1019 4,81%
10. Renault 949 4,48%

 

Magyarország legnépszerűbb új autói, 2020. január-február TOP10

 
Modell
Forgalomba helyezések 2020.01-02.
Piaci részesedés
 
 
 
 
1.
Toyota Corolla
844
3,98%
2.
Dacia Lodgy
837
3,95%
3.
Škoda Octavia
793
3,74%
4.
Toyota Yaris
741
2,72%
5.
Fiat 500
631
2,68%
6.
Renault Clio
523
2,47%
7.
Suzuki Vitara
466
2,20%
8.
Ford Tourneo Custom
461
2,18%
9.
Ford Focus
413
1,95%
10.
Opel Combo Tour
403
1,90%