peugeot-308-phev

Tökéletes fény az éjszakában

hirdetés
A Peugeot új generációs típusaival tökélyre fejlesztette az állatok királyának megszemélyesítését. Az oroszlánkaromnyomra emlékeztető hátsó lámpatestek és a ragadozó nagymacska szemfogait idéző első helyzetjelzők különleges karakterrel vértezik fel a márka minden új generációs típusát. Mindez persze több hatásos látványelemnél, különösen a hamarosan érkező Peugeot 308 esetében: a családi ferdehátú, illetve kombi az autóipar legfejlettebb világítástechnikáit alkalmazza, így gondoskodva a biztonságos és pihentető vezetési élményről.
A LED-technológia alapvető előnyei maradéktalanul érvényesülnek a 308-as esetében, amely már alapkivitelében is diódás lámpatesteket kínál. A hagyományos halogén fényszóróknál 10-15-ször erősebb fény különleges fehér színe pontos észlelést tesz lehetővé, ráadásul a technológia rendkívül energiatakarékos és hosszú élettartamú, ezáltal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és az üzemben tartási költségeket.
Ha feljebb lépünk a kivitelek ranglétráján, úgynevezett mátrix-LED fényszórókat találunk. Ezek három külön elemből állnak. A nappali világításról a Peugeot 508 nyomán megrajzolt, agyarszerű lámpatestek gondoskodnak. A tompított világítás négy darab LED-ből kombinálja össze az erőteljes fénynyalábot. A távolsági fényt ennél is több, húsz darab LED-modul alkotja, kiegészítve (nem pedig kiváltva) a tompított világítást. Ezek a különálló fényforrások aztán tetszőlegesen be és kikapcsolhatók, attól függően, hogy milyen fénymintázatra van szükségünk. A módosításokat a szélvédő felső sávjában elhelyezett kamera vezérli, ügyelve arra, hogy a szemből érkező, illetve az előttünk haladó autóra ne essen közvetlen, vakító fény, ellenben körülöttük minden a lehető legjobban látható legyen.
A mátrixfényszóró vezérlését a sebesség is befolyásolja. Elinduláskor bekapcsolnak, és 50 km/óra alatt városi üzemmódban világítanak a lámpatestek. Amint ennél gyorsabban haladunk, a jármű automatikusan aktiválja a távolsági világítást, ügyelve, hogy senkit ne vakítson el. Tartósan 110 km/óra felett haladva autópálya-üzemmódba vált a reflektor: minimális mértékben (0,4%) megemeli fénypászmáját a lámpa, így messzebbre világít el. Ez az üzemmód csak tartós 90 km/óra alatti sebesség esetén kapcsol vissza országútiba. Mindez azt is jelenti, hogy a Peugeot 308 vezetőjének jóformán semmi dolga nincs a világításszabályozással: éjjel és nappal közel azonos látási viszonyokat teremt számára autója, így minden eddiginél felszabadultabban és biztonságosabban közlekedhet.